نسخه دوم پیش نمایش توسعه‌ دهنگان اندروید N توسط گوگل منتشر شد

گوگل برخلاف سال‌های گذشته، نسخه جدید سیستم‌عامل موبایلی خود را با نام اندروید N زودتر از موعد معرفی کرد. اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان سیستم عامل یاد شده چندی پیش منتشر شد و حالا دومین نسخه پیش‌نمایش فنی توسعه دهندگان اندروید N نیز با سه ویژگی جدید و قابل توجه توسط گوگل منتشر شده است

به گزارش ایسکانیوز به نقل از زومیت، گوگل امروز دومین نسخه پیش‌نمایش فنی اندروید N را منتشر کرد. با دانلود این نسخه از سیستم‌عامل مورد اشاره می‌توانید آن را بررسی کنید. ایمیج فکتوری نسخه جدید پیش‌نمایش فنی اندروید برای Nexus 5X, Nexus 6,Nexus 6P, Nexus 9, Nexus 9 LTE, General Mobile 4G, و Pixel C ارائه شده است.

حدود یک ماه قبل بود که گوگل اولین نسخه پیش‌نمایش فنی توسعه‌دهندگان اندروید را منتشر کرد. در چند سال گذشته این کمپانی نسخه جدید سیستم‌عامل موبایلی خود را در کنفرانس سالانه Google I/O معرفی و سپس اولین نسخه پیش‌نمایش فنی توسعه‌دهندگان آن را منتشر می‌کرد. اما این بار گوگل اندروید N را زودتر از موعد عرضه کرد. کنفرانس مورد بحث در روز ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز خواهد شد و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

تیم اندروید در ماه اخیر به سختی مشغول کار بوده و سه ویژگی قابل توجه را در این نسخه جدید اضافه کرده است.

Vulkan یک API جدید برای رندر سه بعدی است که امکان کنترل گرافیک را بدون پیچیدگی به توسعه‌دهندگان ارائه می‌کند. این قابلیت همچنین باعث بهبود قابل توجهی در عملکرد اپلیکیشن‌های سنگین گرافیکی خواهد شد. بنابر اعلام گوگل، و نتایج بنچمارک‌های ترکیبی، این ویژگی جدید در پردازش‌های سنگین گرافیکی تا ۱۰ برابر بهتر از OpenGL عمل می‌کند.

میانبرهای لانچر: حالا می‌توان بین ۳ تا ۵ میانبر را برای هر اپلیکیشن در لانچر تعریف کرد. هر کدام از این میانبرها را می‌توان برای اجرای بخش خاصی از اپ مورد نظر تنظیم کرد. برای مثال ارسال پیام به بهترین دوست‌تان، مسیریابی تا خانه از طریق اپلیکیشن نقشه ، یا پخش اپیزود بعدی سریال مورد علاقه شما از طریق اپلیکیشن‌های مخصوص.

ایموجی یونیکد ۹ (Emoji Unicode 9): این طراحی در واقع حرکت از نمای معمول به طراحی شبیه انسان است. گوگل از توسعه‌دهندگان صفحه‌کلید‌ها و پیام‌رسان‌ها درخواست کرده تا از این نوع ایموجی‌ها در اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند. این بروزرسانی همچنین پشتیبانی از اسکین و حروف یونیکد ۹ را شامل می‌شود.

همانطور که احتمالا انتظار دارید، در این بروزرسانی چند تغییر مختصر نیز در API اندروید اعمال شده است. و‌ در آخر هم می‌توان انتظار رفع باگ‌ها و مشکلات نرم‌افزاری را انتظار داشت.

اگر از توسعه‌دهندگان اندروید هستید می‌توانید مشکلات شناخته شده را از این لینک مشاهده کنید. همچنین در صورتی که باگ یا افرادی در این نسخه جدید یافته‌اید نمی‌توانید آن را از طریق وب سایت جامعه توسعه‌دهندگان اندروید گزارش دهید تا در بروزرسانی‌های بعدی رفع شوند.

شما در مورد ویژگی‌های ارائه شده در این نسخه از سیستم‌عامل اندروید چه نظری دارید؟ آیا این عرضه زود هنگام باعث رشد سریع‌تر اندروید خواهد شد؟

20103

کد خبر: 624493

وب گردی

وب گردی