نتایج مثبت استفاده از تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی در مرزها

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به نتایج مثبت استفاده از تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی در مرزها، بر لزوم تجهیز مرزها به این امکانات تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سردار رضایی در سفر به ایلام، مرزهای این استان را از مرزهای امن کشور دانست و گفت: استان ایلام در بین 16 استان مرزی از استان‌های برتر است که کمترین جرایم مرزی در آن دیده می‌شود.

او در ادامه به اقدامات مرزبانی در سال 94 اشاره کرد و افزود: در سال گذشته هلاکت و دستگیری اشرار در مرزها نسبت به مدت مشابه در سال 93، بیش از 40 درصد افزایش داشت و 66 تن مواد مخدر نیز در مرزهای کشور کشف شد.

سردار رضایی گفت: افزایش 17 درصدی کشفیات اقلام ضد فرهنگی و 11 درصدی البسه، افزایش سه برابری کشف شکر، 15 برابری کشف برنج و 3.5 برابری دستگیری متجاوزان مرزی و همچنین کشف 16 میلیون قلم دارو از دیگر اقدامات مرزبانان در سال گذشته است.

فرمانده مرزبانی ناجا، افزایش تعاملات با کشورهای همسایه، به خصوص افغانستان و عراق را از اقدامات ویژه سال 94 برشمرد و گفت: نتایج مثبتی را برای امنیت مرزهای کشور پیش‌بینی کرده‌ایم و در آینده نزدیک نشستی با مرزبانان کشور عراق در "سلیمانیه" خواهیم داشت و مسائل مرزهای شمال غربی با این کشور را بررسی خواهیم کرد.

او سطح روابط مرزی با دیگر کشورهای همسایه را نیز خوب ارزیابی کرد و افزود: تا کنون ارتباطات مرزی ما تنها با کشور پاکستان در سطح ملی برقرار نشده و لازم است دولت این کشور نیز از ورود ناامنی به کشور ما از طریق مرزهای مشترک جلوگیری و دستگاه دیپلماسی کشور در جهت نزدیک شدن ارتباطات مرزی و توجه پاکستان به مرزهای خود بیشتر تلاش کند.

سردار رضایی همچنین به نتایج مثبت استفاده از تجهیزات پیشرفته در کنترل مرزها اشاره کرد و گفت: در قسمت‌هایی از مرز که از تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی استفاده می‌کنیم، شاهد موفقیت‌های بسیار خوبی هستیم. بنابراین لازم است، تجهیز مرزها به تکنولوژی‌های روز هرچه سریع‌تر انجام شود.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، او تجهیز 2700 کیلومتر از مرزهای آبی کشور به شناورهای نیمه سنگین را از دیگر الزامات مرزبانی برشمرد که در برنامه پنجم پیش‌بینی شده است.

20106

کد خبر: 624579

وب گردی

وب گردی