شناسایی ودستگیری700 معتاد طی 2 روز گذشته در منطقه هرندی

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: در دو روز گذشته ۷۰۰ معتاد در منطقه هرندی و غرب تهران شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از افکارنیوز،سردار قادر کریمی با اشاره به اجرای دور جدید ساماندهی معتادان متجاهر گفت: تلاش ما در افزایش ظرفیت ساماندهی معتادان در سطح شهر تهران است.

سردار کریمی افزود: طرح ساماندهی معتادان از آذرماه گذشته آغازشده و طی این طرح حدود ۴ هزار نفر ساماندهی شده‌اند. پس ار آن در چندین منطقه جنوب و جنوب شرقی و شرق تهران محل مصرف مواد توسط معتادین شناسایی و تعطیل شد. از روز سه‌شنبه گذشته تاکنون نیز حدود ۷۰۰ معتاد در منطقه هرندی و شوش و غرب تهران شناسایی و دستگیر شدند.

او ادامه داد: با ساماندهی معتادان و انتقال آن‌ها به کمپ‌های ترک اعتیاد، فقط جسم آن‌ها را آماده می‌کنیم؛ اما نکته اصلی آن است که باید روح آنان هم آمادگی ورود به جامعه را داشته باشد و این کار، در مراکز بهاران دنبال خواهد شد.

سردار کریمی با تقدیر از استانداری تهران برای تشکیل شورا و هماهنگی نهادهای مرتبط در امر مبارزه با اعتیاد، افزود: نیروی انتظامی آماده است تا در صورت آمادگی زیرساخت‌ها که به عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است، ساماندهی معتادان متجاهر پایتخت را با جدیت و تا پاک‌سازی کامل، دنبال کند.

او در پایان گفت: طبق قانون وظایف همه دستگاه‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر مشخص و تبیین شده است. بر همین اساس، بحث آموزش بر عهده سازمان فنی و حرفه‌ای است. کمیته امداد امام خمینی (ره) رسیدگی به فقر معتادان و بهبودیافتگان را برعهده‌گرفته است و پیگیری‌های درمانی آنان نیز به عهده وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی است.

20106

کد خبر: 624606

وب گردی

وب گردی