مجتمع‌های بهاران فرصتی برای اشتغال جوانان/بهاران ویژه بهبودیافتگان تهرانی است

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی گفت: مجتمع‌های «بهاران»، زیرساخت اقتصاد محلی است و می‌تواند فرصتی ویژه برای اشتغال جوانان و مهارت‌آموزی در محله‌های شهر تهران فراهم کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، «فرزاد هوشیار پارسیان»، با اشاره به آغاز دور جدید ساماندهی معتادان متجاهر تهران از روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین‌ماه گفت: ظرفیت معتادان متجاهر در تهران حدود ۱۵ هزار نفراست و تلاش ما این است که این افراد به‌عنوان بیمار، تحت پوشش درمانی و مراکز اقامتی خاص قرار گیرند.

هوشیار افزود: سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، تنها در حوزه زیرساخت‌ها مسئولیت و وظیفه دارد که در همین راستا، ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد را از ۴۰۰ به ۱۰۰۰ نفر رسانده‌ایم؛ اما از سویی دیگر، برای ما چهره شهر اهمیت فراوانی دارد و بر همین اساس، به بحث ساماندهی معتادان و متکدیان نیز ورود پیداکرده‌ایم.

او تاکید کرد: نگاه سازمان خدمات اجتماعی به ساماندهی معتادان، نگاهی مبتنی بر ماده ۱۵ و حمایت از افراد آسیب‌دیده است. به همین خاطر، دنبال مداخلات بعد از ترک اعتیاد هستیم که شامل بازگشت به خانواده است و مجتمع‌های بهاران نیز بر همین اساس راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان ویژگی‌های سراهای کار و زندگی «بهاران» گفت: مجتمع‌های بهاران، فقط ویژه بهبودیافتگان تهرانی است و طبق توافقی که در جلسه مشترک با دادستانی تهران حاصل‌شده است، معتادان شهرستانی، به شهرهایشان بازگردانده خواهند شد.

هوشیار در پایان ضمن دعوت از مردم برای همکاری با شهرداری تهران در ساماندهی معتادان گفت: با جدیت به دنبال ساماندهی معتادان پایتخت و بازگشت بهبودیافتگان به آغوش جامعه هستیم و این اتفاق جز با مشارکت مردم حل نمی‌شود.

20106

کد خبر: 624617

وب گردی

وب گردی