۳ تا ۵ درصد دانشجویان متاهل، نابارور هستند/ کمک ویژه وزیر علوم به دانشجویان متاهل نابارور

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه ۳ تا ۵ درصد دانشجویان متاهل نابارور هستند از کمک ویژه وزیر علوم به این گروه از دانشجویان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا، ذوالفقار یزدان‌مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای با مرکز ناباروری طالقانی گفت: این مرکز وابسته به دانشگاه شهید بهشتی است و در آنجا دانشجویان متاهل نابارور هزینه مالی زیادی بعضا تا ۱۰ میلیون تومان هزینه می‌کردند.

یزدان‌مهر ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه، سقف هزینه‌ای که از دانشجو دریافت می‌شود، ۳ میلیون تومان است که ۱ و نیم میلیون تومان به صورت وام و ۱ و نیم میلیون تومان توسط دانشجو پرداخت می‌شود.

او اضافه کرد: دانشجویانی که توانمندی لازم را ندارند و از بضاعت مالی برخوردار نیستند، حتی همان یک و نیم میلیون تومان نیز از محل کمک ویژه مقام عالی وزارت علوم پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با بیان این مطلب که ۳ تا ۵ درصد دانشجویان نابارور هستند گفت: در سال ۹۴ تعداد قابل توجهی از دانشجویان مراجعه کردند و ما به آن ها نامه دادیم. در سال ۹۵ نیز هر تعداد دانشجویی که با این مشکل مواجه هستند؛ مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

یزدانمهر همچنین به تفاهم‌نامه صندوق رفاه با صندوق کارآفرینان امید اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه با هدف حمایت از دانشگاه‌هایی صنعتی و فنی و حرفه‌ای به منظور حمایت از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهارت محور و همچنین کارگاه‌های اشتغال‌آفرینی تا سقف ۱۰۰ میلیون وام اشتغال پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با بیان این مطلب که در صندوق رفاه دانشجویان به هر دانشجو در هر ترم ۴۰۰ هزار تومان وام تحصیلی داده می‌شود، گفت: با تفاهم‌نامه‌‌ای که با بنیاد مستضعفان منعقد شده، با اولویت خانواده شهدا، ایثارگران، بسیج در مناطق محروم به هر دانشجوی مجرد ۶۰۰ هزار تومان و به دانشجویان متاهل ۸۰۰ هزار تومانی وام پرداخت می‌شود که این یک ظرفیت جدیدی محسوب می‌شود.

20101

کد خبر: 624710

وب گردی

وب گردی