تهران-ایسکانیوز: عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از برگزاری جلسه این هیات خبر داد و افزود: علی مطهری به خاطر شکایت برخی نمایندگان از سوی رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تذکر ارشادی گرفت.

عوض حیدرپور ضمن اعلام این خبر به ایسکانیوز گفت: چند پرونده از شعب مختلف دستگاه قضایی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان آمده بود که در این جلسه بررسی و جمع بندی شد. در همین راستا نوع نطق ها، مصاحبه ها و رفتار نمایندگان نیز مورد بررسی قرار گرفت و چندین آئین نامه نوشته شد که بعدا اعلام می شود.

وی همچنین در خصوص پرونده شکایت احمد توکلی از مقداد نجف نژاد توضیح داد: به دنبال نطق نجف نژاد در مجلس که موضوع آن زمین خواری توکلی بود، این نماینده از نجف نژاد به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کرد. در این جلسه احمد توکلی نیز حضور داشت و مطالبی را عنوان کرد. همچنین قرار شد نجف نژاد نماینده بابلسر نیز به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان فراخوانده شود و توضیحات خود را ارائه کند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس نهم شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از پرونده هایی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، شکایت نمایندگان از علی مطهری نماینده مردم تهران بود. این شکایت به خاطر مصاحبه ای بود که در آن مطهری به ساحت حضرت امام (ره) تعریض کرده بود. در همین راستا قرار شد رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به علی مطهری تذکر ارشادی بدهد.

این عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به مطهری توصیه کرد که در اظهارات خود دقت بیشتری کند و افزود: مطهری جزو نمایندگان خوب است. درخواست خود من نیز این است که با توجه به شخصیت خود علی مطهری و پدر ایشان که جزو بهترین معلمان ما بود در اظهار نظرهای خود رعایت حریم حضرت امام(ره) را داشته باشد.

وی ادامه داد: شهید مطهری هم از امام به عنوان گوهر بی نظیر یاد می کرد و کاملا می شد فهمید که ایشان حس بسیار قوی و مثبتی به امام (ره ) دارند. از این رو بهتر است فرزند ایشان نیز همین راه را ادامه دهند و با حفظ جایگاه حضرت امام (ره) سخن بگویند.

حیدرپور با اشاره به شکایت کوچک زاده نماینده تهران از جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه نیز توضیح داد: درباره اداره جلسه و عملکرد شخص آقای لاریجانی برخی اظهار نظر کردند که امروز فرصت نشد درباره آن به بررسی و اجماع نظر برسیم، اما حتما در جلسات بعد از تعطیلات بحث می شود.

وی همچنین ادامه داد: ریاست لاریجانی و نحوه مدیریت ایشان درمجلس نهم و هشتم یک مدیریت توانمند و عاقلانه است و همه دوستان نماینده باید حریم مجلس را رعایت کنند و حرمت مجلس و ریاست مجلس را داشته باشند و باور کنند که لاریجانی بسیار خوب مجلس را اداره کرده و می کند. بنابراین خود ما نباید کاری کنیم که به دست خودمان شان مجلس شکسته شود.

در همین راستا جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه به ایسکانیوز گفت: آقای کوچک زاده از الفاظ بسیار بدی استفاده کردند که امکان بیان آن را ندارم. به همین خاطر من نیز عصبانی شدم و به او پرخاش کردم. قطعا این مساله را در جلسه بررسی شکایت ایشان از خودم در هیات نظارت عنوان خواهم کرد.
کد خبر: 62473

وب گردی

وب گردی