رئیس مجلس خبرگان رهبری:مهمترین وظیفه حوزویان حمایت از نظام  است

رئیس مجلس خبرگان رهبری مهمترین وظیفه حوزویان را حفظ، حمایت و پشتیبانی از اسلام، نظام، رهبری و قوای سه گانه برشمرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله محمد یزدی در همایش بزرگ ولایتمداران در مسجد امام حسن عسکری(ع) منطقه پردیسان قم با اشاره به درایت فقاهتی رهبر معظم انقلاب گفت: معظم له تسلط خاصی بر روی مباحث فقهی دارند و به عینه این را بارها شاهده بوده ام.

وی ادامه داد: اعلم کسی است که آنچه مردم نیاز دارند و مسائل روز است مطلع و آگاه باشد، شخص ولی فقیه، باید اعلم در همه موارد باشد چون قرار است به عنوان حاکم جامعه اسلامی امر و نهی کند.

آیت الله یزدی به ریشه یابی حق ولایت فقیه در قرآن اشاره و بیان کرد: خدا در قرآن برای پیامبر(ص) سمت رسالت و مجری و حاکمیت را تعیین کرده و رسالت به معنای این است که پیامبر پیام و احکام دین را مستقیم یا از طریق امین وحی دریافت کند و به جامعه اسلامی برساند و به خصوص در بحث عبادت که کسی حق کم کردن و زیاد کردن آن را ندارد حتی شخص رسول اکرم(ص)، چون از مباحث توقیفی به شمار می رود.

وی با بیان این که بیشتر احکام اسلام اجتماعی و سیاسی است، افزود: همه پیام های اسلام عبادی نیست، بلکه دستوراتی هم هست که در قرآن بیان شده و به عنوان احکام سیاسی و اجتماعی و حدود از آن نام برده می شود و اجرای آن نیازمند مجری است و آن مجری شخص پیامبر(ص) است که عهده دار ولایت و امامت جامعه هستند و کسی حق ندارد از دستورات او تخلف کند، یعنی پیامبر(ص) حق امر و نهی را دارند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه با بیان این که هیچ کس جز خدا حق خالقیت ندارد، بیان کرد: پیامبر(ص) بعد از رسالت به حکم قرآن عهده دار ولایت و امامت هم بودند و اگر امامت نبود، رسالت ایشان ناقص می ماند.

وی با بیان اینکه امامت بالاتر از رسالت است چون پایان ناپذیر و نامحدود است و به همین دلیل حضرت علی(ع) را به عنوان ولی امر و حاکم مسلمین در روز غدیر به اذن خدا منصوب کرده اند، عنوان کرد: ولی امر، حاکم الهی و مجری خدا در جامعه اسلامی است و کسی هم حق مخالفت با برگزیده الهی را ندارد.

آیت الله یزدی بیان کرد: اداره جامعه اسلامی در زمان غیبت کبری به نواب عام حضرت حجت(عج) که فقها هستند، گذاشته شده است و حتی می توانند حدود و امثال آن را در جامعه اجرا کنند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه افزود: فقها به عنوان حاکم شرعی به شمار می روند و حاکمیت در اسلام تعدد بردار نیست و تنها یک فقیه، باید توسط فقها به عنوان حاکم انتخاب شود تا قدرت او بیشتر شود و باقی فقها تابع او باشند.

وی بیان کرد: حاکمیت به معنای حق ولایت داشتن است و باید همه اطاعت و پیروی کنند و نمونه این حاکمیت در تاریخ انقلاب اسلامی به وسیله امام راحل مشهود و مشخص شد.

آیت الله یزدی در توصیه به طلاب گفت: طلاب باید آگاه به زمان، هوشیار و مطلع از معنا و تفسیر قانون اساسی و ولایت فقیه و حاکمیت دینی باشند و دنیا طلب نشوند این غیر از درس خواندن است.

وی گفت: امروز کشور بر اساس قوانین اسلامی و حاکمیت ولی فقیه و کسی است که تارک دنیا بوده، در حال هدایت و اداره است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که طلاب باید زی طلبگی که همان ساده زیستی و دنیا گریزی است را در زندگی خود رعایت کنند به پیام آیت الله العظمی سیستانی که گفته بود دنیا به شما در حال رو کردن است و شما نباید به دنیا رو کنید اشاره کرد و بیان کرد: اگر امروز به شما گفتند یار امام خوش آمد، نباید گول بخورید، یار واقعی امام کسی است که امروز در سوریه از حرم اهل بیت(ع) دفاع می کند و کسی است که با تمام وجود در حال اداره کردن جامعه اسلامی است و او یک نفر بیشتر نیست.

204

کد خبر: 624797

وب گردی

وب گردی