بررسی ‌تبلت ایسوس ZenPad S 8.0 / آیا موفقیت تبلت‌های نکسوس ۷ تکرار می شود؟

شرکت ایسوس پس از موفقیت بزرگی که با تبلت‌های نکسوس ۷ در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به‌دست آورد، دیگر به آن صورت نتوانست با محصولات سری فون‌پد یا مموپد خود موفقیت چشمگیری را در زمینه‌ی تبلت‌های کوچک اندرویدی تجربه کند.

به گزارش ایسکانیوز، حال این سازنده‌ی تایوانی قصد دارد با تبلت‌های نوظهور زن‌پد (ZenPad)، دوباره محبوبیت و موفقیت قبلی خود را تکرار کند. تاکنون ایسوس تبلت‌های سری زن‌پد را در سه اندازه‌ی ۷، ۸ و ۱۰ اینچ تولید و روانه‌ی بازار کرده است. این تبلت‌ها چه ازنظر ظاهری و چه ازنظر سخت‌افزاری شباهت‌های زیادی به همدیگر دارند و همه‌ی آن‌ها را باید به‌نوعی تبلت میان‌رده به‌حساب آورد. اما ZenPad S 8.0 Z580CA ورای تمام زن‌پدهای قبلی است. درست است که این تبلت از خانواده‌ی تبلت‌های میان‌رده‌ی زن‌پد به شمار می‌رود، اما باید آن را محصولی کاملا لوکس و قدرتمند دانست. شاید بتوان تنها شباهت این تبلت با سایر زن‌پدها را در قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ی آن دانست. حال بیایید تا با هم به بررسی بهترین زن‌پد و بهترین تبلت اندرویدی شرکت ایسوس تاکنون بپردازیم و ببینیم که این محصول تا چه حد می‌تواند در رقابت با برترین تبلت‌های ۸ اینچی پیروز باشد. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌طراحی و ساخت

ایسوس در طراحی زن‌پد ۸ اینچی مدل S، به‌قدری کم‌نقص و عالی عمل کرده که می‌توان آن را با زیباترین و خوش‌ساخت‌ترین تبلت‌های ۸ اینچی دنیا مقایسه کرد. قاب پشتی این تبلت ترکیبی از آلومینیوم برس‌خورده و چرم مصنوعی است.

استفاده از این مواد در بدنه‌ی زن‌پد ۸ سبب شده تا حس خوبی در زمان در دست گرفتن آن داشته باشید. شاید بتوان این حس خوب را با حس در دست گرفتن نکسوس ۷ ایسوس یکسان دانست. این محصول تنها ۶٫۶ میلی‌متر ضخامت و ۲۹۸ گرم وزن دارد. همچنین این تبلت، حاشیه‌ی نمایشگر بسیار کم و منطقی‌ای دارد و در طول کار، چندان متوجه‌ حاشیه‌های اطراف آن نخواهید شد. نسبت نمایشگر به بدنه‌ی این محصول ۷۴ درصد است.

اما زبان طراحی این تبلت، بسیار شبیه به دیگر اعضای خانواده‌ی زن‌پد است. ایسوس برای ارگونومی بهتر این تبلت، لبه‌های این دستگاه را به‌صورت خمیده طراحی کرده است. شاید بتوان تنها نقطه‌ی ضعف طراحی این تبلت را در خش‌پذیری نوار نقره‌ای دور تبلت دانست. گرچه وجود این نوار کمک زیادی به زیبایی این محصول کرده است، اما احتمال افتادن خط‌و‌خش‌های سطحی روی آن زیاد است. زن‌پد S 8.0 در دو رنگ سفید و مشکی تولید شده که مطمئنا انتخاب هر یک از این رنگ‌ها، نشان‌دهنده‌ی سلیقه و استایل شخصی شما خواهد بود.

در مجموع باید گفت که ایسوس با استفاده از طراحی Z Design، توانسته به بهترین شکل ممکن دو پارامتر زیبایی و استحکام را در این تبلت جمع کند. با وجود همه‌ی ویژگی‌های مدرنی که ایسوس در طراحی زن‌پد S 8.0 به کار برده، باید طراحی این دستگاه را ساده دانست. البته از نظر ما این سادگی دلیل اصلی زیبایی و جذابیت این محصول است.

بدون شک باید یکی از بحث‌برانگیزترین ویژگی‌های به کار رفته در زن‌پد S 8.0 درگاه USB Type C است. نخست باید به این موضوع اشاره کنیم که زن‌پد S 8.0 جزو نخستین تبلت‌هایی است که به این درگاه مجهز شده است. از این رو باید شرکت ایسوس را بابت این شجاعت، ستود. استفاده از این درگاه در تبلت زن‌پد S 8.0 با مزایا و معایب مختلفی همراه است. ما در این مطلب، تنها فرصت اشاره‌ به مشخصات آن را داریم و قضاوت در مورد خوب یا بد بودن آن را به شما واگذار می‌کنیم. درگاهType C به‌نوعی نسل بعدی درگاه microUSB در دستگاه‌های اندرویدی به‌حساب می‌آید. مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مزیت درگاه Type C این است که شما می‌توانید کابل شارژ را از هر دو جهت به تبلت متصل کنید. ویژگی‌ای که پیش‌ازاین آن را در درگاه لایتنینگ دیده بودیم. علاوه بر این، باید سرعت شارژ بالا را به دیگر نقاط قوت این درگاه اضافه کنیم. بدین‌صورت می‌توان تنها ظرف چند ساعت و بدون استفاده از قابلیت Fast Charge این تبلت را به‌سرعت شارژ کرد. اما نکته‌ی منفی‌ای که در مورد این درگاه وجود دارد و ممکن است تمام ویژگی‌های مثبت آن را تحت تاثیر قرار دهد آن است که نمی‌توانید از کابل‌های microUSB گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی قدیمی‌تان برای شارژ این تبلت استفاده کنید.

‌‌‌‌‌ ‌نمایشگر

آن چیزی که این تبلت زن‌پد را از سایر تبلت‌های هم‌قیمت خود متمایز می‌کند، نمایشگر باکیفیت و خیره‌کننده‌ی آن است. باید گفت که همه‌چیز در نمایشگر ۸ اینچی این تبلت بی‌نظیر است و از تماشای آن در هر حالتی لذت خواهید برد. ایسوس در نمایشگر زن‌پد S 8.0 سنگ تمام گذاشته و هر آنچه در نمایشگر تبلت‌های پرچم‌دار شرکت‌های دیگر وجود دارد، در این تبلت به کار برده است. این شرکت تایوانی از دقت تصویر بالای 2K معادل با ۱۵۳۶ × ۲۰۴۸ پیکسل برای نمایشگر زن‌پد S 8.0 استفاده کرده که تراکم پیکسلی بالای ۳۲۰ پیکسل بر اینچ را برای آن به همراه دارد. همچنین نمایشگر این تبلت، درست مانند آیپدها دارای نسبت تصویر ۴ به ۳ است و مطالعه کردن با آن بسیار کار راحت و جذابی است.

زن‌پد S 8.0 نمایشگر بسیار روشنی ندارد و رنگ‌ها در آن اندکی از واقعیت انحراف دارند. البته این موضوع به‌قدری کم‌اهمیت است که ذره‌ای در تجربه‌ی کاربری شما تاثیر نخواهند گذاشت و ممکن است در عمل هرگز متوجه آن نشوید. علاوه بر این، نمایشگر این تبلت با برخی ویژگی‌های نرم‌افزاری همراه شده که باوجود آنکه کمک زیادی به کیفیت عکس‌ها می‌کند، اما ممکن است از کار کردن با آن‌ها حس خوبی نداشته باشید. یکی از این امکانات نرم‌فزاری، قابلیت +Tru2Life است. ایسوس در مورد این قابلیت مدعی است که در ویدیوهایی که حرکات سریعی دارند، ویژگی +Tru2Life کمک می‌کند تا تصاویر به نمایش درآمده از جزییات بالایی برخوردار باشند و اثری از تاری در آن‌ها وجود نداشته باشد. این کار با افزایش فریم ریت تصاویر (Frame Rate) صورت می‌گیرد. البته باید این موضوع را اضافه کنیم که اگر از این ویژگی خوشتان نمی‌آید، می‌توانید آن را از منوی تنظیمات غیرفعال کنید. در مجموع باید گفت، با توجه به هزینه‌ای که برای این تبلت پرداخت می‌کنید، کیفیت نمایشگر ایده‌آلی از زن‌پد S 8.0 شاهد خواهید بود.

منبع: دیجی کالا

20101

کد خبر: 624798

وب گردی

وب گردی