صدور کیفرخواست پرونده «زمین خواری بزرگ شرق تهران»

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس از صدور کیفرخواست پرونده زمین خواری بزرگ شرق تهران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان «حیدر فتاحی» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس د از صدور کیفرخواست پرونده زمین خواری بزرگ شرق تهران خبر داد و گفت: متهمان این پرونده جرائمی چون زمین خواری به میزان 290 هکتار، تصرف اراضی ملی، جعل اسناد و انتقال مال غیر را مرتکب شده‌اند.

مرداد ماه سال گذشته بود که خبر بازداشت زمین خواران بزرگ شرق تهران از سوی دادستان عمومی و انقلاب پردیس اعلام شد. فتاحی در این خصوص گفت: بر اساس گزارش‌هایی که به دستگاه قضا مبنی بر وقوع یک زمین خواری بزرگ واصل شده بود، دادستان به این موضوع ورود پیدا کرد و در ابتدا یکی از اعضای این باند سه نفره بازداشت شد.

او با بیان اینکه بعد از دستگیری متهم ردیف اول موفق به شناسایی و بازداشت همدستانش شدیم، افزود: این افراد با استفاده از جعل بعضی از اسناد به تصرف و انتقال زمین‌هایی که بیشتر در حوزه شهر بومهن بود، مبادرت کرده بودند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس گفت: در ارتباط با این پرونده یک سردفتر خانم نیز به عنوان شریک جرم دستگیر شده است.

فتاحی افزود: با توجه به اعترافات متهمان، آن‌ها 2 سال بر روی این پروژه کار کرده بودند و با شناسایی پلاک‌های ثبتی، داشتن یا نداشتن مالک در آن اراضی را شناسایی کرده و اقدام به جعل وکالتنامه و سندسازی کرده بودند و قصد داشتند که 290 هکتار زمین تصرف شده را بفروشند که با ورود دادستانی به این هدف خود نرسیدند.

او یادآور شد: در این پرونده چند مدیراجرایی به عنوان مطلع به دادسرا احضار شده‌اند.

105105

کد خبر: 624937

وب گردی

وب گردی