انتظار اپل از مشتریانش؛ بعد از 3 سال آیفون خود را عوض کنید

شرکت اپل به عنوان بخشی از یک برنامه دوستدار محیط زیست، علاوه بر تخمین میزان تاثیرگذاری محصولات خود در چرخه گازهای گلخانه ای، مدت زمان تقریبی استفاده کاربران دست اول از محصولات خود را سه سال پیش بینی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، این شرکت اعلام کرد انتظار دارد کاربران دست اول گوشی های آیفون، دستگاه های آی‌پد و ساعت های اپل، فقط پس از سه سال، دستگاه های خود را با دستگاه جدیدتری جایگزین کنند. اپل مدت زمان استفاده کاربران دست اول از کامپیوترهای مک را فقط چهار سال برآورد کرد.

این در حالی است که شرکت اپل پشتیبانی نرم افزاری از محصولات خود را به گونه ای برنامه ریزی کرده است که نسخه های جدید دستگاه هایی را که حدود سه سال عمر دارند، پشتیبانی می کند. برای مثال iOS 8 و iOS 9 دستگاه آیفون 4S را که در پایان سال 2011 میلادی ساخته شد، پشتیبانی می کنند. البته در مورد کامپیوترها و سیستم عامل OS X موضوع کمی متفاوت است و آخرین نگارش این سیستم عامل، کامپیوترهای ساخته شده در سال 2007 را نیز پشتیبانی می کنند.

علاوه بر این بر اساس اظهارات اپل انتظار می رود به زودی نام سیستم عامل OS X نیز تغییر کند. چرا که این شرکت طول عمر کامپیوترهای مجهز به برند کنونی سیستم عامل OS X را چهار سال برآورد کرده است. آخرین بار که این شرکت صحبت از برند سیستم عامل به میان آورد، در سال 2001 میلادی بود که پس از آن عنوان سیستم عامل خود را از MacOS به OS X تغییر داد.

20103

کد خبر: 625214

وب گردی

وب گردی