تولیدات دانشجویان فنی‌حرفه‌ای بازاریابی می شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از طراحی برنامه های این دانشگاه براساس سند آمایش آموزش عالی خبر داد و گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برای شعار سال کمیته ای در دانشگاه تشکیل شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، مسعود شفیعی، مهترین برنامه سال جاری دانشگاه فنی و حرفه ای را مدیریت هزینه ها و درآمد زایی عنوان کرد و گفت: برنامه استراتژی دانشگاه سال گذشته توسط هیات امنا مصوب شد، اما باتوجه به این مساله که سند آمایش آموزش عالی هنوز مصوب نشده و در دست اقدام نبود، بنابراین دست نگاه داشتیم تا بعد از تصویب سند، برنامه های دانشگاه را برمبنای آن طراحی و تنظیم کنیم.

او گفت: با توجه به این مساله که شورای عالی انقلاب فرهنگی اواخر سال گذشته سند آمایش آموزش عالی را مصوب کرد بنابراین برنامه های دانشگاه، برمبنای این سند طراحی خواهد شد.

مدیریت هزینه ها و درآمد زایی اولویت سال جاری

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان اینکه یکی از بندهای سند آمایش آموزش عالی، به ساماندهی موسسات و دانشگاه‌ها اشاره کرده است گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای بیش از ۱۷۰ مرکز دارد که با توجه به وضعیت نامطلوب بودجه، باید برنامه های دانشگاه طوری تنظیم شود که هم مدیریت هزینه ها و هم درآمد زایی داشه باشیم.

اجرای طرح ساماندهی در دانشگاه فنی و حرفه ای

او گفت: یک قسمت از مدیریت هزینه ها به مسایل مالی و پرسنل باز می گردد که این کار در دست اقدام است. در قسمت درآمدزایی نیز برنامه هایی را تدوین کرده ایم.

رئیس دانشگاه گفت: یک کتابچه از محصولات دانشگاه تهیه کرده و برای صنایع دستی و تولیدات فنی دانشگاه، بازاریابی می کنیم. همچنین با برخی از هتل ها رایزنی کرده ایم تا صنایع تزئینی اتاق های هتل را از دانشگاه فنی و حرفه ای تهیه کنند و حتی درخواست کرده‌ایم تا دفتری در برخی هتل ها ایجاد کنیم تا صنایع دستی تولید دانشجویان دانشگاه را به میهمانان خارجی معرفی کرده و آنها را به فروش برسانیم.

تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در دانشگاه فنی و حرفه ای

شفیعی در ادامه به شعار سال جاری «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری بسیار خوب و حساب شده شعار سال جاری را تعیین کردند، بنابراین دانشگاه در اقدامات خود شعار سال را محور اصلی خود قرار داده و برهمین اساس کمیته ای برای اقتصاد مقاوتی تشکیل داده است.

20104

کد خبر: 625350

وب گردی

وب گردی