حافظی: شهر تهران یک کارگاه ساختمانی نیست و شهرداران مناطق  پیمانکار نیستند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت: شهر تهران یک کارگاه ساختمانی نیست و شهرداران مناطق نیز پیمانکار نیستند که هر روز در گوشه ای از شهر تهران بکار گرفته شوند و هر شش ماه یکبار یا سالی یکبار هم جابجا شوند.

به گزارش ایسکانیوز، رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران، درباره انتصاب شهرداران مناطق، گفت: همانطور که اختلاف سطح شهر تهران از جنوب تا شمال حدود 900 متر است، اختلاف دیدگاه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شهر در مناطق مختلف نیز چنین وضعیتی دارد.
او افزود: در کلان شهری همچون تهران با توجه به اینکه دغدغه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم در مناطق مختلف شهر متفاوت است، قطعا ظرفیت ها و شخصیت شهرداران مناطق بایستی در انتخاب آنان مدنظر قرار گیرد و حتما ویژگی های شخصیتی و رفتاری فردی که برای یکی از مناطق جنوب شهر انتخاب می شود، بایستی با ویژگی های شهرداری که برای یکی از مناطق شمال غرب یا شمال شهر انتخاب می شود، متفاوت باشد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با تاکید بر اینکه شهردار تهران بایستی با توجه به این ظرفیت ها و با دقت به ویژگی های شخصیتی افراد و ویژگی های هر منطقه، شهردار مناطق را انتخاب کند، تاکیدکرد: شهر تهران یک کارگاه ساختمانی نیست و شهرداران مناطق نیز پیمانکار نیستند که هر روز در گوشه ای از شهر تهران بکار گرفته شوند و هر شش ماه یکبار یا سالی یکبار هم جابجا شوند.
حافظی همچنین افزود: وفق قانون انتخاب شهرداران مناطق از اختیارات شهردار تهران است ولی به علت عدم توجه به این مسایل و تغییرات متعدد و مکرر، ضمن عدم ثبات مدیریتی و اختلال در امر خدمت رسانی به مردم، باعث عدم درک متقابل بین شهردار منطقه و شهروندان شده و مشکلات مضاعفی را ایجاد می کند.

20106

کد خبر: 625504

وب گردی

وب گردی