اردوغان 6 کلیسای ترکیه را دولتی کرد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به تازگی دستور داده شش کلیسای مسیحی به عنوان اموال دولتی در منطقه جنوب شرقی ترکیه قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت خبری پی جی مدیا، بعد از 10 ماه درگیری در مناطق مسکونی در منطقه جنگ زده جنوب شرقی ترکیه، دولت آنکارا بخشی اعظمی از اموال را در این منطقه به خصوص در دیاربکر مصادره کرده است.

در حال حاضر کلیساهای دیاربکر شامل کلیسای تاریخی که 1700 سال پیش ساخته شده بود و کلیسای جدیدی که در سال 2003 ساخته شده در اختیار دولت قرار دارد.

به نوشته این سایت خبری همواره مدیریت کلیساها توسط دولت مشکل ساز بوده است، آنهم در کشوری که اکثریت جامعه مسلمان هستند و مسیحیان اقلیت جامعه را تشکیل می‌دهند اما مساله اصلی‌تر و چالش برانگیزتر، رئیس جمهور کنونی ترکیه یعنی رجب طیب اردوغان است.

این سایت نوشته است: انتقادات کنونی بیشتر علیه اردوغان درباره سیاست‌های وی از جمله اقداماتش در قبال داعش، رفتارش علیه خبرنگاران و درگیری با پ.ک.ک است، اما مصادره کلیساها توسط وی نشان می‌دهد که رئیس جمهوری ترکیه وضعیت را به حدی رسانده است که باید گفت: دیگر بس است.

ویکتوریا کوتز، مشاور سیاست خارجی تد کروز، نامزد جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: هیچ یک از جمهوری خواهان با رویکرد "ترکیه جدید" اردوغان خشنود نیستند. اقدامات اخیر اردوغان باعث آوارگی مسیحیان و مورد آزار و اذیت قرار گرفتن آنها توسط خشونت‌های فرقه‌ای می‌شود.

301301

کد خبر: 625523

وب گردی

وب گردی