مجری طرح های زیرساختی: پیمانکاران ایرانی عملکرد موفقی داشتند

مجری طرح های زیرساخت ، گفت: پیمانکاران ایرانی در بخش های مختلف صدور خدمات فنی و مهندسی عملکرد موفقی داشتند.

به گزارش ایسکانیوز،محمد میرزاده، افزود: کشورهای قزاقستان، الجزایر، ونزوئلا و تاجیکستان از جمله کشورهایی است که شرکت های ایرانی در صدور خدمات فنی و مهندسی در آن موفق عمل کرده اند.

وی، با بیان اینکه بخش عمده ای از طرح های عمرانی دنیا در خاورمیانه وجود دارد گفت: این ظرفیت می تواند به افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران منجر شود.

رئیس کمیسیون احداث اتاق ایران، با بیان اینکه صدور خدمات فنی و مهندسی در سالهای گذشته به 4 میلیارد دلار رسید، گفت: این توانمندی در صنعتگران ایرانی وجود دارد که این میزان را تا 25 میلیارد دلار افزایش دهند.

میرزاده، گفت: از آنجا که در اجرای طرحهای خدمات فنی و مهندسی از کالای ایرانی بطور عمده استفاده می شود این موضوع در واقع ایجاد اشتغال برای نیروی انسانی ایرانی است ضمن اینکه می تواند در نوآوری کشور مفید باشد.

وی، حمایت داخلی از پیمانکاران را مهمترین الزام برای رونق صنعت احداث و ایجاد اشتغال دانست و گفت: پیمانکاران اگر نتوانند مطالبات اجرای طرح ها در داخل کشور را وصول کنند در بیرون از کشور قطعاً عملکرد ضعیفی خواهد داشت.

میرزاده، افزود: باید فضای بیمه ای، بانک و ضمانت نامه و قضایی را که از ضرورت های رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال است مهیا کرد ضمن اینکه باید تعاریف مشخصی از این الزامات وجود داشته باشد و کار آفرین باید بر این اساس برنامه ریزی کند.

401/602

کد خبر: 625550

وب گردی

وب گردی