13 درصد تهرانی ها دیابت دارند/"دهکده سلامت" پهنه مرکزی شهر تهران در بوستان رازی دایر می شود

درهفته سلامت از سوی شهرداری منطقه 11 دهها عنوان فعالیت سلامت محور با هدف ارتقای سلامت شهروندان با شعار غلبه بر دیابت در دهکده سلامت بوستان رازی ومحله های مرکزی شهر تهران انجام خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز نصرالله آبادیان در آستانه هفته ملی سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت ) که امسال با شعارغلبه بر دیابت در سراسر کشور برنامه های ویژه ای را به خود اختصاص داده است ؛ از اقدامات مدیریت شهری برای سلامت شهروندان ساکن در بخش مرکزی شهر تهران خبر داد.

به گفته آبادیان ؛ از سوی اداره سلامت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 برپایی دهکده سلامت پهنه مرکزی شهر تهران با حضور مناطق 6،7،11،12 به میزبانی منطقه 11 در بوستان بزرگ رازی ؛ از جمله اقداماتی است که از روز چهارشنبه اول اردیبهشت تا روز سه شنبه هفتم اردیبهشت انجام خواهد شد.

او افزود : این برنامه ها به منظور حساس سازی شهروندان نسبت به موضوع سلامت شهر و شهروندی ، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی با تأکید بر اصلاح سبک زندگی ، معرفی دستاوردهای حوزه سلامت شهرداری تهران و جلب مشارکت های مردمی ، سرمایه گذاران و سازمان ها مردم نهاد اجرا خواهند شد و ضمن راه اندازی غرفه های ارائه خدمات سلامت ؛برپایی ایستگاه های ارائه خدمات سلامت ،مشاوره پزشکی ،روان شناسی و تغذیه ، غربالگری دیابت ،فشار خون و BMI ،برگزاری کلاس های آموزشی ، برگزاری همایش ، آگاه سازی و اطلاع رسانی محیطی، عیادت از بیماران بیمارستان ها ، دیدار با سالمندان و پدران و مادران شهدا ، استقرار پایگاه سیار انتقال خون ، نواختن زنگ سلامت در مدارس ، اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی و نیز ارائه خدمات سلامت در مدارس ، پیاده روی خانوادگی ، جشنواره غذای سالم ، ارائه خدمات سلامت به مسافران و پرسنل مترو و ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار نیزازدیگر اقداماتی هستند که در هفته سلامت اجرا می شوند.

او ضمن بیان این که امسال در هفته سلامت بیشترین تأکید بر آگاه سازی شهروندان با بیماری دیابت و عوارض آن است ؛ با اشاره به آمار ابتلای 13 درصد شهروندان تهرانی به این بیماری گفت: با توجه به این که دلیل اصلی بیماری دیابت زندگی شهر نشینی و کم تحرکی است که عوارض بسیار جدی از جمله نابینایی ، قطع عضو ، از بین رفتن کلیه ها و ... را در پی دارد ؛ تلاش کرده ایم تا در دهکده سلامت و برنامه های جنبی که در طول هفته سلامت اجرا می شود ؛ شهروندان را با این بیماری آشنا کرده و روش های اصلاح سبک زندگی را برایشان ترسیم نماییم.

آبادیان همچنین یاد آورشد که در دهکده سلامت بوستان رازی توجه به تمام وجوه سلامت از جمله سلامت اجتماعی ، روانی ، معنوی و جسمی لحاظ شده است و ایستگاه های مختلفی در این دهکده فعالیت می نمایند.

بوستان بزرگ رازی در خیابان کارگر جنوبی ،پایین تر از میدان قزوین واقع شده و دهکده سلامت از روز چهارشنبه اول اردیبهشت در این بوستان دایر خواهد بود.

105105

کد خبر: 625705

وب گردی

وب گردی