چرخش ۱۸۰ درجه ایی بورس در ۳۰ دقیقه اول + دلایل برگشت بازار

امروز در همان نیم ساعت اول معاملات جهت بازار بعد از روند نزولی ۸ روزه وریزش 3450 واحدی شاخص، چرخش ۱۸۰ درجه ایی کرد و متاثر از چند عامل مثبت به مدار صعودی بازگشت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام طی 8 روز کاری گذشته با روند نزولی مستمر و کاهش قیمت سهام اکثر شرکت ها و ریزش 3450 واحدی شاخص مواجه شده بود اما این روند در همان نیم ساعت اول معاملات قطع شد تا با رشد قیمت ها و متغیرهای اصلی ، بار دیگر بورس در مسیر تعادل قرار گیرد و به نگرانی های ناشی از احتمال تداوم روند منفی پایان دهد.

براساس این گزارش، طی 30 دقیقه اول معاملات امروز ، شاخص بورس متاثر از رشد قیمت و اثر مثبت 109 تا 34 واحدی شرکت های فولادمبارکه، گل گهر، بانک ملت، سایپا، فولاد خوزستان، بانک صادرات و ایران خودرو با رشد 596 واحدی به 78 هزار و 113 واحد رسید.

این برگشت امیدبخش بازار متاثر از عواملی چون اعلام ورود رسمی اولین صندوق بزرگ اروپایی و اقدام به خرید سهام شرکت های بورسی از چهارشنبه همین هفته ، فروکش شدن سخنان رئیس کل بانک مرکزی در واشنگتن، انتظار کاهش سود بانکی و دریافت مالیات از سپرده ها، باور تکنیکال کاران مبنی بر اتمام دوره اصلاح قیمت ها و شاخص ، جذاب بودن قیمت سهام شرکت های ارزنده و دارای اخبار و رویدادهای مثبت، حمایت های سنتی از بازار ، رفتار نوسان گیران ، اتمام دوره تسویه معاملات اعتباری، متعادل شدن جو منفی علیه خودروسازان و تصویب لایحه بودجه 95 در مجلس بود.

این درحالی است که طی روزهای گذشته اکثر کارشناسان برگشت بازار را پیش بینی می کردند و اکثر سهامداران هم امیدوار به بهبود شرایط بودند.

102

کد خبر: 625720

وب گردی

وب گردی