واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه بین المللی آموزشی جیتکس امارات

واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه یک هیات عالی رتبه از رئیس، معاونان و کادر فنی در نمایشگاه بین المللی آموزشی جیتکس که هر ساله در کشور امارات برگزار می شود، شرکت کرد.

به گزارش ایسکانیوز در این نمایشگاه که از ۲۵ تا ۲۷ فروردین برگزار شد، بیش از ٣٠٠ دانشگاه برتر و موسسه آموزشی از ۴۰ کشور جهان گرد هم آمده بودند تا آخرین دستاوردهای علمی- فناوری روز دنیا را در معرض دید دانشجویان و دانش آموزان قرار داده و همکاری های مشترکی برای توسعه روابط علمی و دانشجوئی خود تعریف کنند.

نمایشگاه GETEX دبی با هدف آشنایی دانشگاه ها، دانشجویان، موسسات خدمات دانشگاهی و موسسات جذب دانشجو با توسعه ارتباطات در مجامع دانشگاهی و انجمن های علمی هر ساله برگزار می شود که بیش از ۳۵ هزار دانشجو با هدف انتخاب دانشگاه مناسب برای ادامه تحصیل در آن حضور می یابند.

با توجه به اینکه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با ایجاد زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری و پیشگامی در حوزه آموزش مجازی در کشور، مرزهای فیزیکی را در هم نوردیده در این نمایشگاه شرکت کرد تا قابلیت های خود را برای جذب دانشجویان از سراسر جهان در معرض دید عموم علاقمندان قرار دهد و اولین گام را در راستای برنامه های پیش بینی شده برون مرزی بردارد.

یکی از مهمترین بخش های غرفه واحد الکترونیکی در نمایشگاه جیتکس دبی، بازی پازل آرم دانشگاه آزاد بود که با استقبال شدید دانش آموزان و سایر شرکت کنندگان نمایشگاه رو به رو شد و توجه بسیاری از مخاطبان خصوصا نوجوانان و جوانان را به خود جلب و شور و نشاط خاصی را در محل برگزاری این رویداد علمی حاکم کرد.

در جریان برگزاری این نمایشگاه افراد صاحب نامی از غرفه واحد الکترونیکی بازدید کردند که از جمله آن ها پروفسور موریس، مشاور وزیر علوم امارات بود. علیرضا بهرامی سرکنسولگری ایران در امارات نیز با حضور در غرفه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی با دستاوردهای این واحد علمی الکترونیکی آشنا شد. وزیر علوم امارات نیز از دیگر بازدیدکنندگان مطرح نمایشگاه به شمار می رفت.

علاوه بر حضور افراد برجسته، دانشگاه های سراسر دنیا نیز برای برقراری ارتباط علمی، تبادل دانشجو و استاد و برگزاری دوره های علمی مشترک، پیشنهاداتی برای واحد الکترونیکی داشتند. نشست مشترک مسئولین واحد الکترونیکی با شرکت BARBRI International امریکا در خصوص برگزاری دوره مشترک آنلاین یکی از این موارد بود.

بنابراین گزارش هدایای تبلیغاتی و پکیج های آموزشی همراه با کاتالوگ واحد الکترونیکی در دسترس بازدیدکنندگان قرار گرفت تا بتوانند با آشنائی بیشتر با این واحد دانشگاهی علاوه بر مطرح کردن پرسش های خود به صورت حضوری، ارتباط خود را از طرق غیرحضوری نیز در آینده ادامه دهند.

یکی از غرفه هایی که از رقبای واحد الکترونیکی محسوب می شد، شعبه دبی دانشگاه امریکا بود که به عنوان یک مجموعه خصوصی در سال ۱۹۹۰ آغاز به کار کرده و در این نمایشگاه شرکت کرده بود؛ از مزیت های تحصیل در این واحد دانشگاهی دسترسی به مجموعه ای از محتواهای الکترونیک معروف به McGraw-Hill است که فارغ التحصیلان می توانند تا هیجده ماه پس از فراغت از تحصیل به محتوای کلاس ها دسترسی داشته باشند.

از دیگر غرفه های مطرح در نمایشگاه جیتکس، شعبه دبی دانشگاه انگلستان بود که در سال ۲۰۰۴ با همکاری دانشگاه های ادینبورگ، منچستر، گلاسکو و کاردیف تاسیس شده و با ریاست احمد سعید المکتوم دارای سه دانشکده مهندسی و فن آوری اطلاعات، تجارت و حقوق می باشد که تنها در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشجو می پذیرد. تحصیل در دوره فوق لیسانس شعبه دبی دانشگاه انگلستان مجموعا ۶۰ هزار درهم(معادل حدودا ۵۷ میلیون تومان) و دوره دکتری تخصصی ۷۰ هزار درهم(معادل حدودا ۶۶ میلیون تومان) هزینه دارد.

با توجه به استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه جیتکس از غرفه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان و واحد الکترونیکی به عنوان بزرگترین دانشگاه مجازی کشور، افق روشنی پیش روی فعالیت های برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب دانشجو قرار دارد.

20101

کد خبر: 625741

وب گردی

وب گردی