مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج افتتاح شد/واشقانی فراهانی عنوان کرد: فعالیت 85 مرکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیت 36 درصد مراکز رشد و 28 درصد فعالیت های پژوهشی ایران در این مرکز علمی و تحقیقاتی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیم واشقانی فراهانی روز یکشنبه در آیین افتتاح مرکز رشد دانشگاه آزاد یاسوج در جمع خبرنگاران، تعداد مراکز رشد ایجاد شده در واحدهای دانشگاه آزاد سراسر کشور را 85 مورد اعلام کرد.
وی اضافه کرد: تاکنون نیز 812 واحد و هسته فناوری و یا شرکت های دانش بنیان در این مراکز رشد ایجاد شده که 57درصد آنها نیز در دوره مدیریت جدید دانشگاه ازاد اسلامی بوده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه ازاد اسلامی در رشد و تحولات علمی ، آموزشی و پژوهشی کشور جایگاه ویژه دارد، افزود: زیرساخت ها، تجهیزها، آزمایشگاه ها، فضاها و ساختمان های موجود این دانشگاه آمادگی پذیرش بیش از 60 درصد بار آموزشی عالی کشور را دارد.
واشقانی اضافه کرد: این در حالی است که دانشگاه آزاد کشور و به طور کلی دانشگاه های ایران در زمینه امور پژوهشی در سطح بین الملل ضعیف هستند.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کشور بیان کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده در کشور آمریکا به ازای هر 1.1 مقالات آی اس آی حدود 9 دهم نیز اختراع های بین المللی دارد.
وی یاداور شد: در حالی که در ایران به ازای هر 800 مقاله پژوهشی یک اختراع بین المللی ثبت شده است.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کشور بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز بر اساس بخش نامه ای که اواخر سال 94 به واحدهای دانشگاهی کشور ابلاغ کرده اهتمام ویژه ای برای حمایت های مالی و معنوی از اختراع های بین المللی نخبگان، دانشجویان و استادان خواهد کرد.
وی اضافه کرد: بر اساس این بخش نامه به ازای هر اختراع ثبت شده بین المللی در دانشگاه آزاد علاوه بر مبلغ 100میلیون ریال کمک بلاعوض بیش از 35 فرآیند لازم برای تجاری سازی و فروش محصول نیز بر عهده معاون پژوهشی دانشگاه خواهد بود.
وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه ثبت اختراعات ملی و داخلی رتبه 17 و از نظر اختراع های بین المللی نیز رتبه 187 را در جهان دارد.
ایشان با اشاره به افتتاح مرکز رشد در واحد دانشگاه یاسوج نیز گفت: معاون پژوهشی دانشگاه آزاد کشور نیز آماده هرگونه حمایت از فعالیت های تحقیقاتی و تجاری سازی در این مرکز است.

روایت استاندار کهگیلویه وبویراحمد از افتتاح مرکز رشد وفناوری در پردیس واحد یاسوج

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: افتتاح مرکز رشد فناوری در پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گامی مثبت و ارزشمند و پیش زمینه رشد و تحول علمی در استان خواهد بود.

سید موسی خادمی روز یکشنبه درآیین افتتاح مرکز رشد فناورانه دانشگاه آزاد یاسوج ، افزود: بدون شک یکی از ضرورت ها و راهکارهای اصلی در توسعه همه جانبه این استان در شرایط کنونی افزایش و تقویت شرکت های دانش بنیان و گسترش مراکز رشد است.
خادمی با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد همچنان تنها استان فاقد پارک علم و فناوری در کشور است، گفت: گام های مناسبی در این راستا انجام شده و تا اواخر اردیبهشت امسال نیز این مهم تعیین تکلیف خواهد شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: این معضل و نبود پارک علم و فناوری رتبه استان را در زمینه تولید محصولات علمی و دانش بنیان و ایده پردازی در سیر تحولات رشد علمی کشور به شدت پایین آورده است.
خادمی نبود زمین را مهمترین مانع و مشکل اساسی در ایجاد پارک علم فناوری در استان دانست و گفت: با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی نیز حدود 10 هکتار زمین در منطقه پردیس این واحد دانشگاهی برای این طرح پیش بینی و تامین شده است.
وی افزود: چند نقطه دیگر نیز برای تامین زمین مورد نیاز این مرکز علمی و اقتصادی پیش بینی شده است.
خادمی از جهت گیری و اهتمام ویژه دولت و معاونت علمی رئیس جمهوری در حمایت و تقویت شرکت های دانش بنیان و ارائه تسهیلات و اعتبارات ویژه در این راستا خبر داد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت:شرکت های دانش بنیان بستری برای خوداتکایی و درعین حال رسیدن به تولید با فرایند ارزش افزوده در بخشهای مختلف اقتصادی و تولیدی است.
رئیس دانشگاه های آزاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در این مراسم گفت: این مرکز رشد در زمینی به مساحت بیش از 6 هزار مترمربع راه اندازی شده است.
حجت الاسلام علی آل بویه افزود: در کنار این مرکز رشد فناورانه نیز آزمایشگاه مرجع (همکار) نیز راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: در اینده ای نزدیک و با همکاری و مجموعه مسئولان اجرائی کهگیلویه وبویراحمد و معانت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز پارک علم فناوری (شهرک فناوری) نیز در پردیس این واحد دانشگاهی راه اندازی شود.
وی افزود: بیش از 18 هزار دانشجو در سه واحد دانشگاه ازاد اسلامی یاسوج، دهدشت و گچساران مشغول تحصیل هستند.

شایان ذکر است، کهگیلویه وبویراحمد دارای سه واحد دانشگاه آزاد اسلامی شامل یاسوج، دهدشت و گچساران است.
همچنین یادآور می شود، بیش از 18هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در این واحدهای دانشگاهی مشغول تحصیل هستند.

20101

کد خبر: 625757

وب گردی

وب گردی