حمله بارزانی به گروه های کردی ترکیه و سوریه

رییس دولت منطقه‌ای کردستان عراق گفت، حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) از زمانیکه غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد، به بن بست رسیده و حزب اتحاد دموکراتیک نیز که شاخه سوری پ.ک.ک است بی رحم تر از حزب بعث عمل می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه دیلی صباح، روزنامه ترکیه‌ای "Turkiye" روز یکشنبه گزارش داد که مسعود بارزانی، رییس دولت منطقه‌ای کردستان عراق با چند تن از نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در اربیل دیدار کرده و در جریان این دیدار بارزانی، پ.ک.ک و حزب اتحاد دموکراتیک را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

وی گفته است:‌ پ.ک.ک پس از آنکه شهرهای مسکونی و غیرنظامیان را هدف حملات خود قرار داده به بن بست رسیده است. حزب اتحاد دموکراتیک نیز در حال حاضر بی‌رحم تر از رژیم بعث عمل می‌کند.

رییس دولت منطقه‌ای کردستان عراق با تاکید بر این که کردها مدت‌ها علیه دولت عراق می‌جنگیدند اما به غیرنظامیان کاری نداشتند، گفت: ما در جنگ خود علیه دولت بغداد هرگز به زیرساخت‌ها یا غیرنظامیان کاری نداشتیم. پدرم هرگز اجازه نداد به غیرنظامیان آسیبی وارد شود. ما هرگز مدارس، جاده‌ها یا زیرساخت‌های انرژی را هدف قرار ندادیم.

وی با اشاره به "بی رحمی" حزب اتحاد دموکراتیک ادامه داد:‌ این حزب حتی از حزب بعث هم بی رحم تر است. رهبران قبایل از خشونت‌های این گروه به ما پناه آورده‌اند. ما همواره بر این باور بوده‌ایم که انتظار برای صلح 10 ساله با ارزش تر از جنگ یک روزه است. بشار اسد از اقداماتی که این حزب انجام داده، منفعت می‌برد اما هرگز کاری نکرده که تضمین کننده موقعیت مردم کرد باشد. پ.ک.ک و حزب اتحاد دموکراتیک هر دو مثل هم هستند. هر حمایتی از یکی از این دو یعنی حمایت و پشتیبانی از دیگری. حزب اتحاد دموکراتیک هرگز درباره دموکراسی صادق نبوده است.

رییس دولت منطقه‌ای کردستان عراق به سرنوشت کردها در شمال سوریه نیز اشاره کرد و گفت: نه دولت سوریه و نه اپوزیسیون حقوق مردم کرد را به رسمیت نمی‌شناسند. منفعت اسد در حزب اتحاد دموکراتیک است اما او تضمین کننده حقوق و موقعیت آنها نیست.

301301

کد خبر: 625858

وب گردی

وب گردی