کمک به حل یکی از بزرگترین اسرار جهان!

برخی از فضانوردان به حل رمز و راز سیگنال‌های اعماق فضا نزدیک شده و برای به پایان رساندن برنامه‌های خود به کمک‌های مردمی نیاز دارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، ستاره شناس آمریکایی، آنتونیو پاریس، استاد دانشگاه سن پترزبورگ در فلوریدا در تلاش برای پیدا کردن ریشه‌های سیگنال‌ وآو، (یک انفجار امواج رادیویی )است.

سیگنال وآو یک سیگنال موج کوتاه است که توسط دکتر جری آر همن در 15 آگوست 1977، زمانی که در حال کار بر روی پروژه جستجوی هوش فرازمینی (SETI) در تلسکوپ رادیویی گوش بزرگ در دانشگاه ایالتی اوهایو بود، کشف شد.

این سیگنال 72 ثانیه ادامه داشت (طول کامل دریافت سیگنال) اما دیگر تکرار نشد. این سیگنال توانست توجه زیادی را در رسانه‌ها به خود جلب کند.

به گفته دانشمندان، این سیگنال فقط یک بار دیده شده و هنوز برای دومین بار گزارش نشده است که همین امر سبب شد تا برخی آن را شایعه بدانند.

دکتر همن در حالی که از این ترتیب موجود در سیگنال‌ها متعجب شده بود بر روی فایل پرینت شده رایانه‌ای، دور سیگنال‌ها را خط کشیده و در کنار آن تعجب خود را با نوشتن واژه «وآو» نشان داد. این توضیح کوتاه از این پس به عنوان نام این سیگنال انتخاب شد.

سیگنال وآو توجه "پاریس"، که قبلا به مدت یک دهه در سازمان اطلاعات نظامی و چهار سال مامور ویژه وزارت دفاع بود را به خود جلب کرد.

"پاریس" و تیمش برای کشف این رمز و راز تا 25 ژانویه سال آینده به یک تلسکوپ رادیویی نیاز دارند در نتیجه تصمیم گرفتند تا کمپینی را برای جمع آوری کمکهای مردمی راه بیندازند. آنها تاکنون موفق شدند تا در کمپین خود که GoFundMe نام دارد و هدف آن "حل یکی از بزرگترین اسرار جهان" است، بیش از 17000 دلار جمع‌آوری کنند.

20103

کد خبر: 625863

وب گردی

وب گردی