پیام وزیرعلوم  به مناسبت روز آزمایشگاه

دکتر محمد فرهادی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت روز آزمایشگاه پیامی صادرکرد. 

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، متن کامل پیام دکترفرهادی بدین شرح است:

با سلام و درود بر شما عزیزان حاضر دربرنامه گرامیداشت روز آزمایشگاه، سال نو و فرارسیدن زادروز حکیم آزمایش گر، پژوهنده، پزشک نابغه و دانشمند فرزانه، سیداسماعیل جرجانی را که از او به نام پدر علوم آزمایشگاهی یاد می‌شود، به همه دانشجویان، استادان، پژوهشگران و همکاران محترم دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری بویژه رؤسای محترم، کار‌شناسان و کارکنان معزز آزمایشگاه‌ها تبریک عرض می‌نمایم.

درجهان امروز پیشرفت و توسعه کشور‌ها بر مبنای علم و دانش استوار است و رسیدن به اینجایگاه رفیع، نیاز به نیروی انسانی کارآمد و داشتن آزمایشگاه‌های پیشرفته و به روز می‌باشد. بنابراین بدون داشتن این امکانات دست یافتن به توسعه و پیشرفت‌های علمی غیرممکن است.

خداوند را شاکرم که کشور عزیزمان علیرغم محدودیت‌های بین المللی از پیشرفت‌های قابل توجهی درسطح جهانی برخوردار است، به طوری کهکسب رتبه اول تولید مقالات علمی در منطقه و رتبه شانزدهم در جهان، حاصل تلاش دانشمندان ایرانی است که با امکانات اندک آزمایشگاهی و با همت عالی کار‌شناسان و کارکنان خدوم آزمایشگاه‌ها در تولید علم نقش مهم و برجسته‌ای را ایفا نموده‌اند.

اینجانب اعتقاد دارم آزمایشگاهیان کشور اعم از اعضای هیئت علمی، کارکنان فنی، اداری و خدماتی همواره پشتیبان نظام علمی کشور بوده‌اند، نقش ممتاز و برجسته آنان در توسعه علمی کشور برهیچکس پوشیده نیست که باوجود انواع خطرات محیطی و آلودگی‌ها، زندگی خود را در معرض خطر قرار داده و با امکانات محدود، بی‌توقع، صادقانه و فداکارانه به نظام علمی کشور خدمت می‌نمایند.

این خدمات صادقانه شما در پیشگاه پروردگار متعال جایگاه ویژه‌ای دارد و شایسته است رؤسای محترم دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور نیز درجهت ارتقای توانمندی و شرایط کاری در آزمایشگاه‌ها تلاش ویژه داشته باشند.

۳۰ فروردین ۹۵ روز آزمایشگاه، برای مجموعه وزارت علوم فرصتی را فراهم ساخته تا به پاس تجلیل از فعالیت‌های قشر تلاش گر و مسئولیت پذیر آزمایشگاهی، اولین مراسم بزرگداشت این روز را برگزار نماییم. انتظار می‌رود مراسم بزرگداشت روز آزمایشگاه در همه دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری همه ساله برگزار شود تا بدین وسیله از تمامی فعالان این حوزه درعرصه آموزش عالی کشور قدردانی شود.

درخاتمه، مجددا تأکید می‌شود، رؤسای محترم دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری موضوع پایش سلامت و حفظ ایمنی دانشجویان و کار‌شناسان و همه افرادی را که در آزمایشگاه‌ها فعالیت دارند، در اولویت اول برنامه‌ها قراردهند.

20104

کد خبر: 625913

وب گردی

وب گردی