تجلیل از فعالان تشکل‌های دانشجویی و هیات‌های مذهبی واحد ها و مراکزآموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی

مراسم تجلیل از فعالان تشکل های دانشجویی وهیأت های مذهبی واحد ها ومراکز آموزشی دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، باحضور دکتر علیرضا نظام آبادی دبیر هیأت امنا ورییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ، حجت الاسلام والمسلمین ایوب سلحشورنیا مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‏ آزاد اسلامی استان مرکزی، غلامرضا جودکی نژاد نماینده ریاست دانشگاه در هیات نظارت بر تشکل‌ها ی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی واعضای تشکل ها وهیأت های مذهبی دانشجویی واحد های دانشگاهی استان در سالن جلسات حضرت امام خمینی(ره) شهرک دانشگاهی امیرکبیر برگزار شد.

در ابتدای این نشست نمایندگان ودبیران تشکل ها و هیأت مذهبی از واحدهای دانشگاهی استان به بیان پیشنهادها‌ ،دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند.

پس از صحبت‌های دبیران تشکل‌های دانشجویی، غلامرضا جودکی‌نژاد نماینده رئیس دانشگاه در هیأت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی استان مرکزی با تشریح عملکرد تشکل‌ها، گفت: یکی از وظایف و رسالت‌های اصلی دانشگاه علاوه بر آموزش، افزایش سطح بینش سیاسی و اجتماعی و مذهبی دانشجویان و کمک به مشارکت سیاسی، اجتماعی و مذهبی آن‌ها در جامعه است که این امر نقش بسیار عمده‌ای در تعیین سرنوشت کشور دارد و تشکل‌های اسلامی سیاسی و هیأت‌های مذهبی می‌توانند منادی بصیرت سیاسی، اجتماعی و فعالیت‌های مذهبی در دانشگاه باشند.

جودکی‌نژاد گفت: بنابر توصیه‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه و دکتر میرزاده رئیس دانشگاه و حجت‌الاسلام سیدطه هاشمی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر سیاست این دانشگاه در راستای حمایت از همه تشکل‌های اسلامی سیاسی با هر گرایش و سلیقه فکری و سیاسی در صورتی که در چارچوب قوانین و مقررات و ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی باشند، مورد حمایت دانشگاه قرار می‌گیرند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ آزاد اسلامی استان مرکزی، با تبریک ماه رجب و میلاد امام همام جوادالائمه، از دکتر نظام‌آبادی دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی درخصوص تجهیز و افتتاح سالن کنفرانس حضرت امام خمینی (ره) واحد اراک تشکر و قدردانی کرد.

حجت الاسلام ایوب سلحشورنیا بیان کرد: فلسفه شکل‌گیری هیأت‌های مذهبی، بزرگ‏داشت شعائر دینی و مناسبت‏‌های مختلف مربوط به پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است. اما این هیأت‏‌ها می‌‏توانند کارهای دیگری مانند برگزاری اردو‌ها، سفر به عتبات عالیات، اردوهای زیارتی و کرسی‏‌های آزاداندیشی را نیز در برنامه‏‌های خود بگنجانند تا در راستای افزایش بصیرت و معرفت دینی دانشجویان گام‌های مثبتی بردارند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری برای هیأت‌های مذهبی سه ویژگی اساسی تعیین کرده‌اند؛ «نخست باید معرفت مخاطبان و شرکت‌کنندگان به معارف دین و اهل بیت (ع) را افزایش دهند، دوم گفتار مخاطبان را نسبت به اهل بیت (ع) افزایش دهند و سوم دافعه نداشته باشند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ آزاد اسلامی استان مرکزی، هیأت‌های مذهبی را به استفاده از همه ظرفیت‌های موجود تشویق کرد و گفت: فضای مجازی، نشریات و ابزاری از این دست می‌توانند حوزه عملکردی هیأت‌های مذهبی و تشکل‌ها ی دانشجویی را بهبود بخشد.

سلحشورنیا گفت: زمان‌بندی نامناسب برای برگزاری برنامه‌ها و یا حضور نیافتن به موقع دانشجویان در مراسم و مناسبات مختلف و مشکل عدم وجود بودجه کافی که از دغدغه‏‌های هیأت‏‌ها و تشکل‏ هاست، مانع عملکرد بهینه آن‌ها خواهد بود.

دانشگاه آزاد اسلامی برای کارکرد و نقش تشکل‌های دانشجویی و هیأت‌های مذهبی اهمیت بسیاری قائل است

علیرضا نظام‌آبادی دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای کارکرد و نقش تشکل‌های دانشجویی و هیأت‌های مذهبی اهمیت بسیاری قائل است و به خواست‌های هیأت‏‌ها و تشکل ‏‌ها دانشجویی توجه ویژه دارد و از درخواست‏‌های منطقی آنان استقبال می‌کند.

رئیس واحد اراک با بیان اینکه دانشگاه در حمایت از هیأت‌ها و تشکل‌های دانشجویی در حد توان خویش تلاش می‌کند، بیان کرد: بهتر است برای بررسی مشکلات و هم‌چنین ارائه گزارشی از برنامه‏‌ها و عملکرد تشکل‏‌های دانشجویی، در هر نیم‌سال با جمع حاضر جلسه‌ای برگزار شود و هر دو ماه یک بار نیز نماینده تشکل‏‌ها و هیأت‏‌های مذهبی طی نشستی به بیان مواضع، مشکلات و اقدامات خود بپردازند.

دبیر هیأت امنای استان مرکزی گفت: نقش تشکل‌ها و هیأت‌های مذهبی بسیار گسترده و برجسته است و از مهم‏‌ترین اثرات فعالیت این تشکل‌ها و هیأت‌های مذهبی می‌توان به روشنگری و تبیین بیانات مقام معظم رهبری، روشنگری و تبیین سیاست‌های کلان مسئوولان ارشد دانشگاه، همکاری با مسئوولان ارشد دانشگاه در برگزاری مراسم‌ و در راستای حفظ آرامش فضای دانشگاه و... اشاره کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اهمیت روابط متقابل تشکل‌ها و هیأت‌های مذهبی دردانشگاه گفت: دانشگاه علاوه بر ایجاد بستر لازم برای تشکیل و رشد هیأت‌های مذهبی و تشکل‏‌های اسلامی سیاسی که البته این را جزء وظایف ذاتی خود می‌‏داند. از طرفی دانشگاه انتظار دارد که این هیأت‌ها و تشکل‏‌ها دانشگاه را از خانواده خود دانسته وبه عنوان عضوی از خانواده از مواضع به حق و منطقی دانشگاه پشتیبانی کنند و از زحماتی که دانشگاه و مسؤولان آن برای دانشجویان، اجتماع و کشور متقبل می‌‏ شوند، حمایت کنند.

وی تاکید کرد: اعضای هیأت‌ها و تشکل‌ها باید در زمینه مسائل سیاسی، رعایت اخلاق را نموده و صداقت و دوستی را در این گونه مسائل چاشنی کار کنند چراکه سیاست ما عین دیانت ماست و در همین راستا آمیزش علم سیاست با اخلاق یک آموزه دینی و اجتماعی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: انجمن‌های اسلامی و هیأت‌های مذهبی ‏باید با همراهی و همدلی، زمینه‌های بصیرت‏ افزایی و روشنگری دینی و سیاسی دانشجویان را فراهم آورند. این همراهی اخلاق و معنویت را به مسائل سیاسی و اجتماعی پیوند خواهد زد. از دیگر مسائل محوری که باید مد نظر این عزیزان قرار گیرد و مواضع دانشگاه در این موارد بدانند عبارت است از: همراهی با دانشجویان شاهد، توجه ویژه به بسیج و بسیجیان، توجه به ارزش‌های فرهنگی و مذهبی، اقبال به مسائل سیاسی مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری، توجه به بیانات آیت‌الله هاشمی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اطلاع‌رسانی به موقع، اسلامی شدن دانشگاه‌ها، تصمیم‌سازی خوب برای تصمیم‏ گیرندگان، رشد عقلانیت، چاپ نشریات و... همچنین مواضع منطقی و همراه با عقلانیت دانشگاه را به اطلاع عموم جامعه برسانند.

دبیر هیأت امنای استان مرکزی گفت: تأمین بودجه، بسترسازی نرم ‏افزاری و سخت‌افزاری، تجهیزات، مکان و... همگی در دستور کار دانشگاه قرار دارد و هیأت‏‌ها و تشکل‏‌ها بودجه خاصی را دارند که اگر کفاف فعالیت آنها را ندهد، دانشگاه می‌تواند کمبود‌های آنها را از مراجع قانونی تأمین کند و درخواست ما این است که تشکل‌ها و هیأت‌های مذهبی دانشگاه را خانواده خود دانسته و با صرفه‏ جویی ‏های منطقی و عقلانی خانواده خود را بیش ازگذشته یاری کنند.

رئیس واحد اراک گفت: دانشگاه حمایت کامل خود را در خصوص فعالیت نشریات هیأت‌ها و تشکل‌های دانشجویی اعلام می‌دارد، البته به شرط رعایت اخلاق حرفه‏ ای و رسانه‏ ای و جلوگیری از مواردی مانند خبرسازی و ... .

در پایان مراسم از دبیران و فعالان تشکل‌های دانشجویی و هیأت‌های مذهبی واحدها و مراکز اموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد.

20101

کد خبر: 626082

وب گردی

وب گردی