فرآیند تعیین متولی برای تعمیر و نگهداری مدارس بررسی می‌شود

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: این شورا تلاش دارد تا فرآیندی را به منظور مشخص شدن متولی خاص برای تعمیر و نگهداری مدارس طراحی کند که کلیات این موضوع در حال بررسی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، مهدی نوید ادهم درباره جزئیات جلسه نهصد و بیست و نهمین شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در این جلسه گزارشی از فرآیند نظارت بر حسن اجرای مصوبات این شورا ارائه شد.

او گفت: بر اساس این گزارش سازمان اداری شورای عالی آموزش و پرورش باید به روش‌های مختلف بر اجرای مصوبات نظارت داشته باشد و بازخوردهای لازم را برای اجرای مطلوب به واحدهای ذیربط ارائه دهد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به بررسی موضوع زیرنظام فضا، تجهیزات و فناوری، گفت: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از عملکرد این سازمان، گزارشی ارائه داد و به مواردی از جمله فعالیت‌های مربوط به مقاوم‌سازی مدارس اشاره کرد.

نویدادهم گفت: برای مقاوم‌سازی مدارس در مجلس هفتم اعتبار لازمی دیده شد و امروز آمار مدارس ایمن از ۳۳ درصد به ۶۷ درصد ارتقا یافته است.

او گفت: بحث تعمیر و نگهداری مدارس به طور ویژه در این گزارش تاکید شد، چرا که یکی از مشکلات جدی در آموزش و پرورش، نبود متولی برای تعمیر و نگهداری از مدارس است. ساختار مناسبی برای این موضوع در وزارت آموزش و پرورش تعریف نشده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: شورای عالی آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا به منظور مشخص شدن متولی خاص برای تعمیر و نگهداری مدارس، فرآیندی را طراحی کند و کلیات این موضوع در حال بررسی است. امیدواریم با تصویب آن، زمینه استفاده بهینه از مدارس به عنوان سرمایه‌های ملی کشور فراهم شود.

نویدادهم در ادامه با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در این جلسه، گفت: دکتر فانی گزارشی از سفر خود به روسیه در این جلسه ارائه کرد که طبق این گزارش، مسئولان روسیه برای تبادل تجربیات برای ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت به ویژه در حوزه تجلیل از معلمان موفق و فرآیند توانمندسازی آنها اعلام آمادگی کرد.

20104

کد خبر: 626204

وب گردی

وب گردی