ابوترابی فرد:مجلس  کف حقوق را ملاک قرار داد/نوبخت: چگونه می‌توان بدون شناخت مشکلات خانواده‌ها، یارانه آنها را حذف کرد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت:اختلاف مجلس و دولت در این است که هر سرپرست خانواری که در ماه 3 میلیون تومان درآمد دارد ثروتمند شناخته می شود چگونه می توان کسانی که 3میلیون تومان درآمد ماهیانه دارند را بدون شناخت از مشکلات آنها، تعداد افراد خانوار، اجاره نشین بودن آنها و بسیاری مسائل دیگر حذف کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، محمدباقر نوبخت در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 31 فروردین) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بند الحاقی 1 تبصره 14 در رابطه با تعیین تکلیف مصارف سوخت گفت: در این لایحه مشخص شده دولت باید سقفی برای مصرف بنزین در نظر بگیرد و مازاد مصرف علاوه بر قیمت تمام شده مشمول عوارض علاوه بر قیمت پایه شود که این سبب دونرخی شدن قیمت سوخت می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه با سهمیه بندی بنزین و دو نرخی شدن آن به کارت سوخت نیاز داریم، افزود: دولت با هر روشی که فساد در عرضه انرژی داشته باشد مخالف است و در این زمینه با مجلس همکاری می کند لذا به دلیل اینکه در دو نرخی بودن و سهمیه بندی سوخت فساد وجود دارد دولت با این پیشنهاد مخالف است.

نوبخت ادامه داد: اجرای این قانون بازگشت دوباره به روش نابسامان قبلی است و عامل ایجاد فساد می شود.

نوبخت: چگونه می توان بدون شناخت مشکلات خانواده ها، یارانه آنها را حذف کرد

وی با بیان اینکه پرداخت یارانه 1400 میلیارد تومانی کار دشواری است، اظهار داشت: دولت نیز با پرداخت یارانه به افراد ثروتمند مخالف است و در این زمینه با مجلس کاملاً موافق است اما نقطه اختلاف مجلس و دولت در این است که هر سرپرست خانواری که در ماه 3 میلیون تومان درآمد دارد ثروتمند شناخته می شود چگونه می توان کسانی که 3میلیون تومان درآمد ماهیانه دارند را بدون شناخت از مشکلات آنها، تعداد افراد خانوار، اجاره نشین بودن آنها و بسیاری مسائل دیگر حذف کرد.

ابوترابی فرد: مجلس برای حذف یارانه بگیران، حداقل درآمدی قرار داده است

ابوترابی فرد در پاسخ به اظهارات نوبخت گفت: ممکن است افرادی وجود داشته باشند که در ماه 3 میلیون درآمد داشته اما درگیر مشکلات زیادی باشند اما از آن طرف ممکن است عده ای را که زیر 3 میلیون تومان درآمد دارند حذف کنند لذا مجلس برای در نظر گرفتن کفی از درآمد 3 میلیون تومان حقوق را ملاک قرار داد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون نمی توان به تمام جزئیات پرداخت تصریح کرد: برای حل این مشکل می توان از سازمان های حمایتی کمک گرفت تا با در نظر گرفتن بودجه ای به این خانواده ها بتوان به آنها کمک کرد.

پورابراهیمی: دولت برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها باید اطلاعات مالی افراد را در اختیار داشته باشد

پورابراهیمی با بیان اینکه دولت باید جامعه آماری خود را کامل کند گفت:‌ همانند کشورهای توسعه یافته باید اطلاعات آماری افراد، خانوارها و بنگاه ها در اختیار دولت باشد لذا دولت برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها باید این اطلاعات را در اختیار داشته باشد.

با دو نرخی کردن سوخت می توان قاچاق گازوئیل را کاهش داد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در مورد بند الحاقی اول تبصره 14 در رابطه با تعیین تکلیف مصارف سوخت گفت: قیمت سوخت در سال 95 همانند سال 94 است وکارت سوخت باید در کشور باقی بماند.

پورابراهیمی ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات کشور در حال حاضر آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی است که برای رفع ‌آنها باید اقدام کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 95 با بیان اینکه قاچاق بنزین به دلیل نزدیکی قیمت داخلی با کشورهای همسایه کاهش یافته است تصریح کرد: اما یکی از مهمترین مشکلات حال حاضر قاچاق گازوئیل است که با دو نرخی کردن سوخت می توان قاچاق آن را کاهش داد.

کد خبر: 626264

وب گردی

وب گردی