فروشگاه سلامت مکمل راه اندازی می شود/قیمت گران تر مکمل های داخلی از خارجی

ترئیس اتحادیه وارد کنندگان مکمل های رژیمی، غذایی، ویتامینی و گیاهی ایران با اشاره به گران تر بودن مکمل های داخلی از خارجی گفت: برای معرفی مکمل ها به مردم قرار است، فروشگاه سلامت مکمل راه اندازی شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، حسن شکوهی روز سه شنبه در نشست خبری چهارمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی با رویکرد زن، مادر و کودک افزود: مدافع محصول خوب با قیمت منطقی هستیم، ناظر محصول خوب، وزارت بهداشت و ناظر قیمت، اتحادیه وارد کنندگان مکمل های رژیمی، غذایی، ویتامینی و گیاهی ایران با نظارت وزارت بهداشت است که حسب مدارک و منطق، قیمت ها را ارائه می کنیم.
او گفت: 10 عدد از مکمل ویتامین «سی» - C - تولید داخل هفت تا 10 هزار تومان است، در حالیکه 20 عدد از نوع وارداتی همین مکمل، 8500 تومان در بازار عرضه می شود.
رئیس اتحادیه وارد کنندگان مکمل های رژیمی ، غذایی، ویتامینی و گیاهی ایران گفت: همچنین گلوکزامین(نوعی مکمل غذایی کمک کننده بیماری های غضروفی) زمانی که وارد می شد، قیمت آن 60 هزار تومان بود که اکنون با تولید داخل، قیمت آن 75 هزار تومان شده است.
شکوهی افزود: قیمت مکمل ها، یک بحث تجاری بوده که در حوزه وزارت بهداشت نیست و بحث تخصصی تاجر است اما باید بر آن نظارت باشد. ترجیح می دهیم مکمل های قشر ضعیف تامین شود و تولید آن نیز داخلی باشد.
او با اشاره به ضرورت فرهنگسازی در زمینه مکمل ها گفت: معمولا مکمل هایی در اروپا تولید می شود که قابلیت مصرف در ایران را ندارد. بطور مثال در ایران با کمبود آهن و روی روبرو هستیم که کشورهای اروپایی این کمبودها را ندارند.
رئیس اتحادیه وارد کنندگان مکمل های رژیمی، غذایی، ویتامینی و گیاهی ایران با اشاره محدودیت تبلیغات مکمل ها افزود: برای رفع این مشکل مقرر شده تا هر شرکت تولیدکننده مکمل یک فروشگاه سلامت داشته باشد تا بتواند محصولات خود را به مردم معرفی کند.
چهارمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی با رویکرد زن، مادر و کودک از هشتم تا 10 اردیبهشت ماه برگزار می شود.


105105

کد خبر: 626400

وب گردی

وب گردی