محیط ویندوز را با هدست واقعیت مجازی ببینید

در حالی که شرکت بازی‌سازی والو، خودش نرم‌افزاری به اسم Desktop Theater برای اجرای فیلم و بازی در هدست‌های واقعیت مجازی دارد، اما این نرم‌افزار محیط ویندوز را به خوبی در هدست‌های واقعیت مجازی نشان نمی‌دهد. اگر هدست واقعیت مجازی دارید و می‌خواهید محیط ویندوز را هم در هدست‌تان ببینید، بد نیست از نرم‌افزار جدید Virtual Desktop استفاده کنید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، Virtual Desktop، نرم‌افزاری 15 دلاری برای هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Rift و HTC Vive است. نکته‌ جالب درباره‌ این نرم‌افزار، امکان تبدیل تمام بخش‌های ویندوز به عنصری جداگانه در محیطی مجازی است؛ یعنی از پنجره‌های مختلف گرفته تا نرم‌افزارها یا نوار وظایف (Task Bar)، بخش‌های ویندوز به صورت معلق در محیطی مجازی به نمایش در می‌آیند.

نرم‌افزار Virutal Desktop خودش محیطی 360 درجه و سه‌بعدی در پس‌زمینه‌کارتان قرار می‌دهد. می‌توانید از محیط‌های مختلف هم یکی را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید از نحوه‌ کار این نرم‌افزار ایده‌ای بگیرید، عینک‌های واقعیت افزوده‌«نرمن جیدن» در بازی «باران شدید» (Heavy Rain) را به خاطر بیاورید.

تفاوتی که نرم‌افزار Virutal Desktop با عینک‌های مامور FBI بازی Heavy Rain دارد، در نحوه‌ تعامل با ویندوز است. در حالی که نرمن مثل فیلم‌های علمی-تخیلی، پنجره‌ها را با حرکات دست‌اش کنترل می‌کرد، به هنگام استفاده از Virutal Desktop هنوز هم باید با ماوس و کیبورد روی ویندوز کار کنید. با توجه به اینکه هدستی روی سرتان است و چشم‌تان جایی را نمی‌بیند، کار با کیبورد و ماوس در این حالت کمی سخت می‌شود.

با استفاده از Virutal Desktop هم‌چنین می‌توانید مستقیما و بدون نرم‌افزاری خاص، ویدیوها و عکس‌های 360 درجه را اجرا کنید. حتی می‌توانید ویدیوهای 360 درجه‌ یوتیوب را با استفاده از این نرم‌افزار ببینید، اما باید آدرس ویدیوها را به این نرم‌افزار بدهید تا پس از دانلود، آن‌ها را برای‌تان پخش کند.

20103

کد خبر: 626410

وب گردی

وب گردی