انجمن حمایت از حقوق کودکان تاسف عمیق خود را برای ستایش قریشی، کودک شش ساله‌ای که قربانی خشونت جنسی شد و جانش را نیز از دست داد، اعلام می‌دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا؛ این انجمن همچنین مراتب همدردی خود را با خانواده این کودک قربانی و جامعه ایران و افغانستان ابراز می‌دارد و توجه همگان را به نکات زیر جلب می‌کند:

1- ضرورت خویشتن داری و دوری از ایجاد تقابل و پافشاری بر ملیت ستایش با توجه به این واقعیت که بروز خشونت ها و آزارهای جنسی ارتباطی به ملیت و قومیت ندارد و این پافشاری ها ممکن است منجر به نفرت پراکنی قومی شده، عواقب ناگواری از قبیل مقابله به مثل کردن را در پی داشته باشد.

2- توجه جدی به اینکه در جانب دیگر نیز کودکی به عنوان متهم وجود دارد که شایسته است به دور از احساسات تهییج شده روند قانونی در خصوص وی نیز طی شود.

3- تسهیل آسیب شناسی پرونده توسط کارشناسان و شناخت خلاءهایی که منتهی به بروز چنین فجایعی می شوند.

4- لزوم اطلاع رسانی به جامعه در مورد اینکه روال پرونده چگونه طی می‌شود.

5- ضرورت آموزش مسایل جنسی و آشنایی با دوران بلوغ جنسی که نهادهای رسمی آموزش کشور به شدت از آن پرهیز دارند و حاضر نیستند گروه های سنی مختلف را با مختصات دوران بلوغ آشنا کنند تا با ارتقای آگاهی، افراد قادر به کنترل رفتارهای خود باشند.

6- توجه ویژه نهادهای رسمی و مسئول که بودجه عمومی کشور را در اختیار دارند به مناطق حاشیه نشین و محروم با جلب مشارکت واقعی جامعه محلی و دخیل کردن ساکنین این مناطق در کاهش آسیب های اجتماعی.

این انجمن با تاکید از مسولان نهادهای دولتی و مدنی درخواست می کند که در رفع نیازهای خانواده قربانی برای عبور از این بحران تمامی تلاش خود را به کار ببندند. در مورد متهم پرونده نیز توجه به این امر ضروری است که تنها در پی مجازات او نباشیم و شرایط وقوع جرم به تمامی مورد توجه قرار گیرد.

۲۰۲۰

کد خبر: 626435

وب گردی

وب گردی