رییس واحد علوم دارویی: محصولات تجاری با نام دانشگاه آزاد اسلامی در انتظار ورود به بازار

رییس واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ماحصل فعالیت کمیته دانش بنیان واحد علوم دارویی ارائه ده ها طرح از جانب اعضای هیات علمی و دانشجویان بوده است که از بین این طرح ها حدود 5 طرح در آستانه وارد شدن به بازار است. همچنین دو محصول دیگر هم تا ماه های آینده با نام و آرم دانشگاه آزاد اسلامی وارد بازار خواهند شد.

مهدی رضایت به ایسکانیوز گفت:با توجه به این موضوع که واحد علوم دارویی تنها واحد فعال در حوزه دارویی است، توجه بیشتری نسبت به حوزه سلامت خواهیم داشت و برهمین اساس برنامه ریزی هایی در جهت تحقق پیشبرد شعار سازمان بهداشت جهانی که "دیابت" است انجام داده ایم.

رییس واحد علوم دارویی افزود: در گذشته عمده مرگ و میر ها بر اثر بیماری های واگیردار بوده است. اما در عصر کنونی عمده مرگ و میر ها، در اثر بیماری های غیرواگیر اتفاق می افتد. با توجه به افزایش سن و شرایط جامعه و آماری که وزارت بهداشت منتشر کرده است، نزدیک به 70 درصد مرگ و میرها در کشور ما مربوط به مرگ و میر ناشی از این دست بیماری ها است.

رضایت افزود: واحد علوم دارویی به عنوان یک واحد دانشگاهی که شعار روز بهداشت جهانی را ترویج می دهد، در سطح واحد که با حدود 8 هزار دانشجو و 2 هزار کارمند شامل اعضای هیات علمی و کارمندان سعی کرده ترویج و اطلاع رسانی درباره اهمیت بیماری غیرواگیر داشته باشد. البته در همین رابطه و در راستای آگاهی بخشی به جامعه به بیماری های دیگر و شایع جامعه مانند چاقی, بیماری های قلبی و عروقی, بیماری های بدخیمی هم اطلاع رسانی انجام می دهیم. اهمیت این امر به این خاطر است که حدود 10 هزار نفری که با این واحد در ارتباط هستند می توانند مبلغان خوبی برای ترویج سلامت در جامعه باشند.

او ادامه داد: با توجه به وجود درمانگاهی در واحد علوم دارویی و حضور دو پزشک مقیم در این درمانگاه، در طول مدت این هفته این درمانگاه، به صورت رایگان انواع آزمایش های سلامت را انجام می دهد.

رییس واحد علوم دارویی ادامه داد: همچنین به دلیل وجود 6 داروخانه در واحد علوم دارویی, در طول این هفته اطلاعاتی به صورت کتالوگ و شعارها در عین این که به داروخانه مراجعه می کنند مردم عادی برای خدمات این ترویج اطلاع رسانی برای مردم عام هم انجام می گیرد.

او همچنین درباره فعالیت های دانش بنیان واحد علوم دارویی که یکی از روزهای هفته سلامت به این عنوان نامگذاری شده است افزود: بر اساس تاکیدات رییس دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین منویات مقام معظم رهبری سعی ما پیگیری در این امر است. زیرا در حقیقت زیرساخت اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است. برهمین اساس هم واحد علوم دارویی چه به لحاظ نو تخصص و آموزش برنامه های مدونی را پیگیری می کند.

رضایت افزود: در همین راستا کمیته محصول در واحد راه اندازی شده است که آن دسته از پروژه ها و نوآوری هایی که به محصول نزدیک و قابلیت کاربردی شدن را دارند در این کمیته مطرح می شوندو در صورت تشخیص این کمیته از این پروژه ها بر اساس قانون حمایت می شود تا تجاری سازی برای این محصول انجام شود.

رییس واحد علوم دارویی ادامه داد: ماحصل فعالیت این کمیته نیز ارائه ده ها طرح از جانب اعضای هیات علمی و دانشجویان بوده است که از بین این طرح ها حدود 5 طرح در آستانه وارد شدن به بازار است. همچنین دو محصول دیگر هم تا ماه های آینده با نام و آرم دانشگاه آزاد اسلامی وارد بازار خواهند شد.

20101

کد خبر: 626465

وب گردی

وب گردی