عبدالباری عطوان در رأی الیوم نوشت: ملت فلسطین وتمام ملتهای عربی و اسلامی حق دارند که جشن بگیرند؛ این جشن تنها به علت پایان حملات نیست بلکه به علت شکست دشمن اسراییلی است، نه تنها شکست اسراییل بلکه شکست تمام کسانی است که همراه آن بوده و توطئه چینی کرده اند؛ خواه با سکوت خود و خواه با انتظارشان برای اینکه هواپیماها و تانکهای "نتانیاهو" شریفترین پدیده در این امت یعنی مقاومت و پایداری را نابود کند.

به گزارش ایسکا نیوز، مقاومت با همه گروه هایش پیروز شد زیرا در طول  51 روز رعب و وحشت را به دل شش میلیون اسرائیلی انداخت و آنها از ترس موشکهای مقاومت که مانند باران بر سرشان می بارید، بیشتر وقتشان را در پناهگاهها سپری کردند، اقدامی که هیچ نظام عربی تا کنون انجام نداده بود.

مقاومت پیروز شد زیرا قدرت پاسخگویی خود به حملات و مدیریت جنگ را با کفایت عالی و بی سابقه اش ثابت کرد و با پاسخهای خود نه تنها اسراییل بلکه دوستان عربش را نیز غافلگیر کرد، اسراییل در جنگهای سابق خود به دو مساله عادت کرده بود؛ یکی اینکه عربها با اولین حمله پرچم‌های سفید خود را به نشانه تسلیم بالا ببرند و دیگر اینکه در سریعترین فرصت، خود را به نزدیکترین منطقه امن برسانند، اما این بار کاملا قضیه برعکس بود.

آنچه در این جنگ اتفاق افتاد و می توان گفت در حد معجزه بود؛ این است که مقاومت پرچم سفید را بالا نبرد و جنگنده‌های اف 16 اسراییل باعث ترس آنان نشد، ملت غزه منطقه و محل زندگی خود را ترک نکرد و حتی اگر تمامی گذرگاهها نیز باز شود آن را ترک نمی‌کند زیرا با خود عهد کرده که بر ویرانه‌های آن به شهادت برسد.

اما در مقابل، شهرک‌نشینان اسرائیلی‌ از ترس منازل خود را رها کردند و به پناهگاه ها رفتند و پس از عملیات نحال عوز که تمام نظریه های نظامی اسراییل را لرزاند؛ نیروهای مقاومت از تونل ها خارج شده و تمام سربازان اسراییلی را به هلاکت رساندند و عملیات قهرمانانه خود را با خون سردی تمام اجرا کردند.

این پیروزی تنها با مقاومت ملت فلسطین محقق نشد بلکه مذاکره کنندگان نیز با شجاعت و مردانگی تمام فشارها را اعمال کرده و بر تمام خواسته های مشروع خود در برداشتن محاصره، گشایش گذرگاه ها، آزاد بودن صید ماهی در دریا، گشایش فرودگاه ها و غیره اصرار کردند.

نتانیاهو سقوط کرد و آینده سیاسی او با تاجی از عار و ننگ به پایان رسید. این غزه‌ است که اسکندر مقدونی را شکست داد.  نتانیاهو پس از این به شهرک‌نشینانی که قول داده بود، خطر موشکهای مقاومت را برای همیشه رفع خواهد کرد؛ چه خواهد گفت؟ او شکست خود را در تخریب تونل، خلع سلاح مقاومت و نابودی کامل آن چگونه توجیه خواهد کرد؟

عجیب نیست که کابینه وزارتی او به جلسه جنگ تبدیل شده زیرا اینها با شکست اعلام آتش‌بس کردند و از سوی رأی دهندگان خود مورد حملات پرتاب کفش قرار می گیرند زیرا هیچ کدام از اهدافشان را محقق نکردند بلکه به عنوان جنایتکاران جنگی از این معرکه خارج شدند که در آینده ای نزدیک از سوی پلیس بین الملل برای ایستادن در مقابل دادگاه جنایی بن الملل مورد تعقیب قرار می گیرند.

اسرائیل وجهه عمومی خود را در میان مردم دنیا یا مقابل اکثریت آنها تخریب کرد و این بار نتوانست مردم را فریب داده و گمراه کند. تمام دنیا تصاویر کودکانی که زیر آوار به شهادت رسیدند، پناهگاه هایی که تخریب شدند و ‌بیمارستان‌ها و مدارسی که بمباران شدند، به چشم خود دیدند؛ تصاویری که نه کذب بود و نه جعلی.

قهرمانان غزه که این موشک ها را توسعه داده  و تونل ها را مهندسی کردند و در طول این جنگ 51 روزه با اعصاب فولادین خود آن را مدیریت کردند؛ افراد شریف و بزرگ با والاترین اخلاق جنگی هستند؛ زیرا این قهرمانان حتی یک کودک اسراییلی را در این جنگ نکشتند و تنها به سربازان نظامی حمله کردند اما در مقابل، رژیم صهیونیستی تنها کودکان را هدف قرار  داد.

رهبران مقاومت در غزه پیروز شدند زیرا آنها دارای مهارت های جنگی از دانشگاه های کرامت، عزت نفس و پایداری بودند نه از دانشکده های بزدلی و ترس از دشمن.

فرهنگ مقاومت با تمام قوا بازگشت و نسل در نسل سربلند باقی خواهد ماند تا زمانی که تمام حقوق مشروع خود را به دست آورد و تمام دایناسورها را از راهش بردارد و این ملت را برای نیل به تمام حقوق مشروع خود از نهر تا بحر و برپایی کشور مستقل که همه فلسطینی ها در کنار هم با عدالت و مساوات زندگی کنند؛ رهبری نماید.

غزه پیروز شد چرا که مستحق این پیروزی بود. این پیروزی زمانی محقق شد که توطئه ها بر این امت افزایش یافته بود. بار دیگر از مقاومت، مردم غزه و شهدای آن تشکر می کنیم.
کد خبر: 62653

وب گردی

وب گردی