اعتصاب کارگران نفتی کویت پایان یافت

شبکه خبری بلومبرگ آمریکا گزارش داد کارگران و کارکنان صنعت نفت کویت که در طول 3 روز گذشته با اعتصاب خود باعث ایجاد اختلال در تولید نفت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اوپک شده بودند، اعلام کردند به اعتصاب خود پایان می دهند.

به گزارش ایسکانیوز، کارکنان صنعت نفت کویت بعد از آن اعلام کردند که به اعتصاب خود پایان می دهند که دولت کویت تاکید کرد تا زمانی که این اعتصاب ادامه یابد، با اعتصاب کنندگان مذاکره ای نخواهد کرد.

اعتصاب کارگران و کارکنان صنعت نفت کویت که در اعتراض به کاهش حقوق و مزایای خود دست به اعتراض زده بودند، باعث کاهش 50 درصدی در تولیدات نفت این کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس شده بود. تولید نفت این کشور روز سه شنبه به 1.5 میلیون بشکه در روز رسید؛ این در حالی است که پیش از اعتصاب، کویت روزانه 2.81 میلیون بشکه نفت تولید می کرد.

بر اساس بیانیه یک اتحادیه کارگری، کارگران پس از آنکه به نحوی موفقیت آمیز اهمیت نقش خود در اقتصاد کشور را نشان دادند، به احترام امیر کویت، ساعت 7 صبح امروز (چهارشنبه) کار خود را از سر گرفتند. این بیانیه مدت کوتاهی پس از آن صادر شد که انس الصالح، سرپرست وزارت نفت کویت در مصاحبه ای تلویزیونی گفت، تا زمانی که اعتصاب ادامه داشته باشد، دولت با کارگران گفت و گو نخواهد کرد.

اتحادیه کارگران صنعت نفت و پتروشیمی کویت در نامه ای اعلام کرده است: هدف از این اعتصاب ارسال پیامی آشکار بوده است و کارگران در اقدام خود بر نقش مهم خود در اقتصاد کشور تصریح کرده اند.

سخنگوی صنعت نفت کویت در اینستاگرام خود نوشت، تولید نفت کویت در شمال این کشور به حالت عادی بازگشته و شرکت کویت پترولیوم فعالیت واحدهای خود در جنوب شرق کشور را از سر گرفته که به افزایش تولید کشور کمک می کند.

طی سال گذشته قیمت جهانی نفت بیش از 30 درصد کاهش داشته و این موضوع بر اقتصاد کشورهای تولیدکننده نفت تاثیر گذاشته است.

402/602

کد خبر: 626541

وب گردی

وب گردی