دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: تلاش های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه اقتصاد دانش بنیان با سرعت پیش می رود

محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه هیأت عالی تجدیدنظر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» بیان کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند در محقق ساختن اقتصاد مقاومتی، عملکرد ویژه ای داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تأکید بر اینکه محور اصلی اقتصاد مقاومتی، دانش بنیان شدن آن است، گفت: اگر بخواهیم در برنامه‌های کلان کشور موفق باشیم باید پایه‌ها و مبانی اقتصاد را در صحنه ثروت آفرینی برای کشور مستحکم کنیم.

مخبر دزفولی افزود: اگر بخواهیم تولید ملی کیفیت پیدا کند، باید در تمام بخش‌های مرتبط با اقتصاد، علم، فناوری، ظرفیت‌های جدیدی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه بر این اساس دانشگاه‌ها می‌توانند به کمک کشور بیایند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌تواند در این زمینه نقش مفیدی ایفا کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نظام نوآوری در اقتصاد دانش بنیان نقش کلیدی داشته و در نقشه جامع علمی کشور اقتصاد مقاومتی جزو محورهای اصلی است، اضافه کرد: بر همین اساس خانواده علم و فناوری کشور اعم از وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و تمام مجموعه علمی باید دست به دست هم داده و جریان اقتصادی کشور را علم‌محور، دانش‌محور و فناوری‌محور کنند. به این ترتیب آینده کشور تضمین خواهد شد.

مخبر دزفولی درخصوص توسعه اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: تلاش‌هایی که در دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه صورت گرفته بخصوص در زمان مدیریت دکتر میرزاده، به سرعت پیش می‌رود. دانشگاه آزاد اسلامی بنای کار خود را بر کمک به جریان علمی کشور و ایجاد رشته‌های علمی متناسب با نیازهای ویژه کشور و ثروت‌آفرینی گذاشته و انشاءالله در این راه موفق می‌شود.

گفتنی است اولین جلسه هیات عالی تجدید نظر موضوع ماده واحده مصوبه 630 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حضور دکتر داوری اردکانی، دکتر جاسبی و دکتر مخبر دزفولی نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر اعضا برگزار شد.

20101

کد خبر: 626599

وب گردی

وب گردی