دلفین ها و پچ پچ برای حل معما

دانشمندان از شناسایی زبانی در دنیای دلفین ها خبر داده اند که با استفاده از آن معماهای مختلف را حل می کنند!

به گزاش ایسکانیوز به نقل از مهر، دانشمندانی که بر روی دلفینهای Bottlenose مطالعه می کنند متوجه شده اند که این پستانداران آبزی درحالی که به کمک یکدیگر تلاش می کنند تا مشکل یا معمایی را حل کنند به نوعی باهم پچ پچ می کنند.

این یافته جدید گویای آن است که دلفین ها نوعی زبان خاص خود دارند که صرفا برای حل چالشهای پیش روی شان مورد استفاده قرار می دهند.

دانشمندانی که در انستیتو تحقیقات Dolphins Plus واقع در فلوریدا حضور دارند همکاری جالب توجهی را با محققان دانشگاه می سی سی پی جنوبی آغاز کرده اند.

آنها برای بررسی نحوه همکاری میان دلفین ها قوطی محتوی غذا را درحالی در آب می اندازند که برای بازشدن آن باید دو دلفین به طور همزمان دو ریسمان متصل به دو سر قوطی را بکشند.

اگرچه در برخی موارد دلفین ها از شیوه های مختلفی برای رسیدن به غذا استفاده می کردند اما آنچه که بیش از هر چیزی موجب هیجان دانشمندان شده مربوط به ارتباط صوتی دلفین هاست.

درحقیقت دانشمندان متوجه شدند که دلفین ها در حین تلاش برای بازکردن قوطی ها نوعی ارتباط از نوع پچ پچ کردن برقرار می کنند.

نتایج این بررسی نشان داد دلفین ها در مواقعی که با همکاری یکدیگر تلاش می کنند تا قوطی حاوی غذا را باز کنند به مراتب بیشتر از سایر مواقعی که تنها در آب هستند و یا به تنهایی مشغول باز کردن قوطی حاوی غذا یا حل معماهای مشابه می شوند، پچ پچ می کنند.

دانشمندان به این باور رسیده اند که دلفین ها از پچ پچ کردن برای موفقیت در باز کردن قوطی حاوی غذا استفاده می کنند.

20103

کد خبر: 626656

وب گردی

وب گردی