ثبت‌نام 1202 زوج برای شرکت در مراسم ازدواج دانشجویی خوزستان

دبیر استانی ستاد ازدواج دانشجویی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: در نوزدهمین مراسم ازدواج دانشجویی 1202 زوج دانشجو از دانشگاه‌های سراسر استان ثبت‌نام کرده‌اند که اعزام آن‌ها به مشهد مقدس در حال انجام است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالباری جوانمرد زاده با بیان این‌که چندین سال است که جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود، گفت: امسال کسانی که تاریخ عقدشان از مهرماه 93 تا پایان مهرماه 94 بوده است، از ابتدای آبان‌ماه تا آخر آذرماه فرصت داشتند از طریق سامانه اینترنتی در این مراسم ثبت‌نام کنند؛ همچنین امکان ثبت‌نام در این مراسم برای اساتیدی که در تاریخ مشخص‌شده عقد کرده‌اند نیز فراهم شد.

او با اشاره به این‌که این افراد سپس می‌بایست مدارک خود را به رابط دانشگاهی ستاد ازدواج دانشجویی تحویل دهند، گفت: هدیه‌ای که از سوی دفتر مقام معظم رهبری به این زوج‌ها اعطا می‌شود، سفر زیارتی به مشهدمقدس است که در این سفر هزینه‌های اقامت آن‌ها از سوی دفتر نهاد تقبل می‌شود اما هزینه ایاب و ذهاب برعهده زوج است. البته بعضی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه آزاد هزینه ‌ایاب و ذهاب را نیز پرداخت می‌کنند؛ همچنین برخی دانشگاه‌ها بنا به رویکرد خود یک مراسم جشن برگزار می‌کنند یا هدایایی برای دانشجویان در نظر می‌گیرند.

دبیر استانی ستاد ازدواج دانشجویی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در خصوص برنامه‌های تدارک دیده‌شده در سفر مشهد، گفت: سه بسته آموزشی در موضوعات مختلف مانند بهداشت خانواده برای زوج‌ها تهیه شده است که بسته‌های شماره یک و سه به‌صورت مجازی و بسته شماره 2 به‌صورت حضوری در سفر مشهد در اختیار زوج‌های دانشجو قرار می‌گیرد.

جوانمردزاده با بیان این‌که در مجموع 1202 زوج دانشجو از دانشگاه‌های سراسر استان در این مراسم ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد 111 زوج از دانشگاه شهید چمران، 101 زوج از دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، 39 زوج از دانشگاه پیام نور اهواز و 88 زوج نیز از دانشگاه آزاد اسلامی اهواز هستند.

او گفت: از ابتدای دی تا اوایل اسفندماه گذشته 318 زوج دانشجو از دانشگاه‌های استان به مشهد مقدس اعزام شدند؛ همچنین یک کارون 20 فروردین‌ماه اعزام شد و پیش‌بینی می‌شود که اعزام زوج‌های دانشجو به مشهد مقدس تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه یابد.

20104

کد خبر: 626676

وب گردی

وب گردی