نصب 69 سامانه هواشناسی در گردنه ها و نقاط مختلف راه ها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: استفاده از سامانه های هواشناسی در جمع آوری اطلاعات جوی جاده ها برای ما اهمیت زیادی دارد و هم اکنون 69 سامانه هواشناسی در گردنه ها و نقاط مختلف راه ها نصب شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، داود کشاورزیان روز چهارشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه بهره گیری از ظرفیت های 69 سامانه هواشناسی بین سازمان هواشناسی کشور و سازمان راهداری افزود: برای امضای این تفاهمنامه و استفاده از اطلاعات این 69 سامانه هواشناسی به صورت 24 ساعته مذاکرات کارشناسی بین دو سازمان انجام شده تا بتوانیم در بهبود ارائه خدمات و مدیریت راه های کشور همکاری خوبی را در این بخش آغاز کنیم.
معاون وزیرراه و شهرسازی خرید و راه اندازی یک دستگاه رادار داتلر باند 30 دوقطبی و تحویل آن به سازمان هواشناسی و خرید قطعات یدکی برای نگهداری و پشتیبانی از سامانه های موجود ایستگاه های خودکار هواشناسی جاده ای را از تعهدات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این تفاهمنامه عنوان کرد.
وی گفت: در راستای اجرای این تفاهمنامه تمامی دستگاه ها و تاسیسات مربوط به هواشناسی توسط سازمان راهداری به سازمان هواشناسی تحویل می شود تا بتوانیم در محورهای مورد نیاز به آخرین اطلاعات هواشناسی و شرایط جوی دسترسی پیدا کنیم.
کشاورزیان تاکید کرد: ارسال اطلاعات جوی از ایستگاه های هواشناسی به صورت برخط به سازمان راهداری از مهمترین محورهای همکاری های دو سازمان در این زمینه است.
وی اظهار داشت: در مقابل، نگهداری و پشتیبانی از 69 ایستگاه خودکار هواشناسی به سازمان هواشناسی محول می شود تا بتوانیم به صورت کاربردی از اطلاعات این سامانه ها استفاده کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استفاده از اطلاعات هواشناسی جاده ای را بسیار ضروری می داند و امیدواریم با افزایش این سامانه ها و خرید یک دستگاه رادار داتلر بتوانیم از خدمات سازمان هواشناسی در این زمینه استفاده کنیم.
وی گفت: براساس توافقی که با سازمان هواشناسی شده است، پژوهشگاه این سازمان با انجام مطالعات مورد نیاز و مکان یابی مناسب در محورهای پرتردد هراز، فیروزکوه، چالوس، کرج ـ قزوین ـ رشت، قزوین ـ زنجان ـ تبریز، گردنه آهوان در محور سمنان دامغان و گردنه اسدلی در محور بجنورد ـ اسفراین با نصب سامانه های پیشرفته هواشناسی از آخرین وضعیت جوی این محورها مطلع خواهد شد.
به گزارش ایرنا، تفاهمنامه بهره گیری از ظرفیت های 69 سامانه هواشناسی جاده ای روز چهارشنبه با حضور رئیس سازمان هواشناسی کشور و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای ارائه خدمات مورد نیاز در بخش حمل و نقل جاده ای به امضا رسید.

102/601

کد خبر: 626785

وب گردی

وب گردی