رئیس‌جمهور: مبارزه با تروریسم وظیفه همه دولت‌های مسئول در منطقه و جهان است

رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گوی تلفنی با نخست‌وزیر عراق، مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی از جمله داعش را وظیفه مهم همه دولت‌های مسئول در منطقه و جهان دانست و گفت: ایران در این مبارزه در کنار دولت و مردم عراق بوده و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در تماس تلفنی نخست وزیر عراق و پس از استماع گزارش «حیدر العبادی» در خصوص آخرین تحولات سیاسی، نظامی و امنیتی آن کشور بویژه برنامه‌های دولت عراق در برقراری ثبات، امنیت و مبارزه با تروریسم، با ابراز خرسندی دولت و ملت ایران از پیروزی‌های اخیر دولت و مردم عراق بر تروریست‌ها در شهرهای شمالی آن کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران ثبات و امنیت عراق را ثبات و امنیت خود می‌داند و برای تقویت آن تلاش خواهد کرد.

روحانی در زمینه آخرین اقدامات انجام شده علیه تروریست‌ها و برنامه‌های آتی بغداد در این مبارزه فراگیر، اظهار کرد: وحدت و اتحاد همه طوایف و گروه‌های عراقی در مبارزه با تروریسم، بسیار امیدوار کننده است.

وی با تاکید بر ضرورت گذر برخی کشور‌ها از مرحله شعار به مرحله عمل در مبارزه با تروریست‌ها گفت: برخی کشور‌ها به رغم تظاهر در مبارزه با تروریسم، متاسفانه همچنان با کمک‌های تسلیحاتی و خرید نفت از داعش در حال تقویت آن هستند.

رئیس‌جمهور همچنین ابراز امیدواری کرد که با توجه به شرایط حساس سیاسی عراق، تحولات اخیر داخلی در آن کشور با هوشمندی و درایت مسئولان عراقی سریع‌تر و در یک مسیر صحیح و به نفع منافع مردم این کشور، به سرانجام مطلوب برسد.

روحانی با عنایت به اشتراکات تاریخی، فرهنگی، اعتقادی و دینی میان دو ملت ایران و عراق اظهار کرد: بی‌تردید روابط دو کشور روز به روز توسعه و تعمیق بیشتری خواهد یافت و جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال گسترش و استحکام روابط با عراق در همه زمینه‌های مورد علاقه است.

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق نیز در این تماس تلفنی، پس از ارائه گزارشی از آخرین تحولات سیاسی و امنیتی عراق، بویژه در خصوص وضعیت میدانی مبارزه با داعش و دیگر تروریست‌ها در عراق، تاکید کرد: ملت و دولت عراق ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با داعش را ارج می‌نهند.

وی گروه تروریستی داعش را تهدیدی برای منطقه و جهان دانست و با تاکید بر ضرورت همکاری‌های گسترده منطقه‌ای برای رویارویی با آن گفت: تقویت همکاری‌ها علیه داعش به نفع منطقه و جهان است و دولت و ملت عراق مصمم به مبارزه قاطع با آن و ریشه کنی تروریسم از سرزمین خویش است.

نخست وزیر عراق اظهار کرد: بغداد خواهان گسترش و تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی است.

10202

کد خبر: 626824

وب گردی

وب گردی