پیشرفته ترین جزیره مصنوعی شناور جهان کجاست؟

محققان خوش ذوق در سوئیس جزیره مصنوعی مفهومی ارائه کرده اند که از حیث برابری با محیط طبیعی ساحل چیزی از آن کم ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از موج، همزمان با تداوم گرمایش زمین که با بالا آمدن نسبی سطح آب اقیانوس ها همراه است، صاحبان جزایر خصوصی در گوشه و کنار جهان نسبت به اتفاقاتی که در آینده روی می دهد ابراز نگرانی می کنند.


اکنون یک شرکت تولید کننده زیردریایی در سوئیس موسوم به Migaloo ایده جالب توجهی برای طراحی و ساخت جزایر مصنوعی ارائه کرده است که مهم ترین ویژگی آن سیاره بودنش در اقیانوس است.

این جزیره مصنوعی که از دور بی شباهت به سکوهای نفتی مستقر در اقیانوس نیست با نام Kokomo Ailand ساخته می شود.

در این سازه شناور انبوهی از فناوری های نوین همراه با امکانات رفاهی و سرگرم کننده به کار گرفته شده است. بدون شک پنت هاوس این جزیره شناور دیدنی ترین بخش آن به شمار می آید. همچنین سکوهای مخصوصی برای پهلو گرفتن زیردریایی در کنار آن تعبیه شده است.

کل این مجموعه که ۱۲.۸ کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت دارد طی ۸ تا ۱۰ سال ساخته می شود.

تمام چهارپایه این جزیره شناور بر روی دو کرجی مستقر شده تا تعادل مجموعه به خوبی حفظ شود. در حقیقت این بخش، جزیره شناور را بر روی آب نگاه می دارد.

اما این تمام داستان نیست. چهار برج زیردریایی نیز در زیر این سازه ساخته شده که از آن به عنوان محل ذخیزه سازی مواد مختلف استفاده می شود.

اما اوج هنرنمایی به کار رفته در این پروژه در بالاترین نقطه آن است یعنی جایی که معادل طبقه ۲۶ سازه است. در این قسمت فضاهای مناسبی برای ورزش و سرگرمی در نظر گرفته شده است.

سکوی ویژه بالگرد از دیگر ویژگی های ساختاری این جزیره مصنوعی به شمار می آید.

20103

کد خبر: 626891

وب گردی

وب گردی