تهدید یکی از بزرگترین شرکت های نفتی علیه حیات کره زمین

گاردین اسناد جدیدی منتشر کرده که در آن شرکت نفتی «بی‌پی» اتحادیه اروپا را علیه حیات کره زمین تهدید می کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرآنلاین؛ نامه های به دست آمده توسط گاردین نشان می دهد که بریتیش پترولیوم یا همان «بی پی» اتحادیه اروپا را تهدید کرده است که اگر قوانینی در رابطه با قطع تولید گازهای گلخانه ای و افزایش سرعت تولید انرژی های پاک تصویب کنند، صنعت نفت از اروپا خارج می شود.

پس از ارسال نامه ای توسط یکی از اعضای اصلی هیات مدیره «بی پی»، اتحادیه اروپا اهداف اصلی خود را برای مراقبت از محیط زیست تضعیف یا لغو کرد.

در این نامه 10 صفحه ای، «بی‌پی» پیش‌بینی کرد که اگر قوانین افزایش سرعت تولید انرژی های پاک و کاهش آلودگی کارخانه ها تصویب شود به علت هزینه های اضافی در سال 2013 صنعت نفت از اروپا خارج می شود.

در این نامه که طبق قانون دسترسی به پرونده ها گاردین به دست آمده، نوشته شده است: «این نقشه تهدید می کند که صنایع وابسته به انرژی مانند پالایش و پتروشیمی از اتحادیه اروپا خارج می شوند و این تاثیر منفی بر روی امنیت ذخایر، اشتغال و رشد دارد. »
این نامه رسمی روز 9 اوت 2013 به عضو هیئت انرژی اتحادیه اروپا، اوتینگر فرستاده شد، بخشی از این نامه دست نوشته بود و توسط عضو عالی رتبه هیئت مدیره «بریتیش پترولیوم» که نامش ویرایش شده، امضا شده بود.

این مدرک تعامل هایی بین این دو مرد و بین «بی پی» و شخص ثالثی که نامش ذکر نشده در واشنگتن را نشان می دهد.

هشدار «بی پی» در رابطه با خروج سوخت های فسیلی از اروپا سه بار در این نامه تکرار شده است.

برای مثال در قسمتی از این نامه نوشته شده است: «این اصلاحات پتانسیل این را دارد که تاثیرهای مضر اقتصادی روی هزینه ها و رقابت اروپا در صنایع پالایش و پتروشیمی داشته باشد و باعث شود شرکت های بیشتری از اروپا خارج شوند.»

بر اساس یک تحقیق جدید مقررات جدید در حال تصویب توسط کمیسیون اروپا منجر خواهد شد تا سیاست های قاره اروپا در قبال آلودگی حتی ضعیف تر از چین باشد. چین بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه ای در جهان است.

«بی پی» معتقد است هر سرکوبی به این صنعت میلیاردها دلار ضربه می زند پس هر محدودیتی در رابطه با آلودگی باید با دقت به همکاری با بخش های صنعتی ایجاد شود.

سال گذشته پس از آشکارسازی های گاردین در رابطه با میزان دخالت صنعت نفت در قوانین مربوط به تغییر اقلیم، دپارتمان محیط زیست اروپا به سمتی پیش رفت که لابی های صنعت ذغال سنگ را روی استانداردهای آلودگی محدود کند.

عضو حزب سبر اروپا، مالی اسکات کاو گفت که حمایت قوی بریتانیا از مواضع «بی‌پی» شرم آور است و این مدرک نشان می دهد که چگونه احتمال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قدرت شرکت های سوخت فسیلی را افزایش می دهد.

او در این رابطه گفت: «این سند نشان می دهد که چگونه برنامه های تحمیلی بزرگان نفتی به دنبال تضعیف سیاست های انرژی و اقلیمی اتحادیه اروپا است. لابی پنهان «بی پی» همراه با تهدید خروج صنعت پتروشیمی از اتحادیه اروپا پیزی کمتر از باج خواهی نیست.»

گفتنی است در پاسخ به نامه «بی‌پی»، اوتینگر گفته است که دپارتمانش در حال تمام کردن گزارش قیمت انرژی ها بوده و تفکرات «بی‌پی» در این زمینه بسیار مهم است.

قبل از انتشار این گزارش تیم اوتینگر با استدلال متناقض بودن آمار، اعدادی ارائه کردند که نشان می داد اعضای اتحادیه اروپا 40 میلیارد یورو صرف سوخت های فسیلی، 35 میلیارد یورو صرف سوخت های هسته ای و 30 میلیارد دلار صرف انرژی های تجدید پذیر می کنند. اما این اعداد گزارش پاک شده است.

در پاسخ به «بی پی» اوتینگر گفت که از تفکرات این شرکت استفاده کرده است و از دریافت فکر های بیشتری از شرکت استقبال می کند.

در این نامه، «بی پی» به شدت با یارانه به انرژی های تجدیدپذیر، به ویژه در آلمان مخالفت کرده است. در طول سال بعد، اروپا برای کمک های مالی انرژی های تجدیدپذیر تصمیمی علیه آلمان گرفت. بااین حال در یک نظرسنجی «بی‌پی» به عنوان شرکتی انتخاب شد که بیش از بقیه شرکت ها مانع برنامه های تغییرات اقلیم می شود.

۲۰۲۰

کد خبر: 626971

وب گردی

وب گردی