دی میستورا: مذاکرات ژنو ظرف چند روز آتی از سر گرفته می‌شود

فرستاده سازمان ملل به سوریه اعلام کرد که مذاکرات ژنو ظرف چند روز آتی از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت شبکه الجزیره، استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه با انتقاد از تصمیم مخالفان سوری برای ترک ژنو گفت: مذاکرات ژنو ظرف چند روز آینده از سر گرفته خواهد شد.

دی میستورا تاکید کرد که هماهنگ کننده‌ای برای تعامل با پرونده بازداشت شدگان در سوریه تعیین خواهده شد تا چند روز آینده نام این هماهنگ کننده نیز اعلام خواهد شد.

دی میستورا تاکید کرد: اوضاع انسانی در سوریه کمافی‌السابق شاهد پیشرفت واقعی نیست اما سازمان ملل توانسته است 560 هزار تن در مناطق محاصره شده را به رغم تمامی مشکلات مورد حمایت خود قرار دهد.

وی مدعی شد: ممانعت وزارت بهداشت سوریه از ورود ویتامین‌ها و آنتی بیوتیک‌ها به مناطق تحت محاصره توسط کاروان سازمان ملل امری نگران کننده است.

این در حالی است که فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه روز پنجشنبه در پراگ اعلام کرد: دمشق مذاکرات صلح ژنو را تا زمان دستیابی به یک راه حل مناسب ادامه خواهد داد و کاری به عقب نشینی هیات مخالفان ندارد.

همچنین بثینه شعبان، مشاور رئیس جمهوری سوریه گفت: مذاکرات و آشتی‌های داخلی و نابودی تروریست همان راه تضمین کننده پایان درگیری‌هاست.

این در حالی است که اسعد الزعبی، رئیس هیات مخالفان در ژنو و محمد علوش، مذاکره کننده ارشد مخالفان روز پنجشنبه ژنو را ترک کردند در حالی که بقیه اعضای هیات مخالفان نیز امروز ژنو را ترک خواهند کرد.

یک مقام نزدیک به هیات عالی مخالفان سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز نیز این خبر را تایید کرد.

زعبی قبل از ترک ژنو گفت: هیات به جامعه جهانی سه روز مهلت داده تا تعهداتش را اجرا کند و تا زمانی که قطعنامه‌های بین‌المللی اجرا نشود به مذاکرات باز نمی‌گردد.

وی درباره اتهامات روسیه علیه مخالفان درخصوص ناپختگی اوضاع سیاسی در سوریه گ نیز گفت: ملت سوریه امیدوار بود که مسکو در کنار آنها باشد اما موضع مسکو از همان ابتدا مانعی در روند سیاسی بود.

301301

کد خبر: 627061

وب گردی

وب گردی