اختصاص 600 میلیارد ریال اعتبار برای درمان معتادان در چارچوب بیمه سلامت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال 600 میلیارد ریال برای درمان معتادان در چارچوب بیمه سلامت در نظر گرفته شده است که شورای عالی بیمه پروتکل آن را تدوین خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، علی ربیعی روز جمعه در گردهمایی ورزشی معتادان بهبودیافته سازمان مردم ‌نهاد (NGO) کنگره شصت که به مناسبت هفته سلامت برگزارشد، افزود: امروز جامعه ایران بیش از هر زمان دیگر نیازمند سلامت اجتماعی است و این مسئله در برنامه‌ریزی‌های دولت نیز مدنظر قرار دارد.

ربیعی همچنین از ایجاد چهار هزار و 100 شغل برای افراد رهایی یافته یا در حال رهایی از اعتیاد در سال 94 خبر داد و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در پایان سال گذشته، 98 درصد این افراد به پایداری شغلی رسیده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: شماره تلفن 09628 برای ارائه خدمات مشاوره به خانواده هایی که با مشکلات اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند اختصاص داده شده و تلاش می‌کنیم تا ظرفیت پاسخگویی از طریق این خط ارتباطی را به یک میلیون پاسخگویی افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: در شرایط ضروری، اورژانس اجتماعی نیز به کمک خانواده‌ها می‌آید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: تاکنون این وزارتخانه برنامه ای مبتنی بر حمایت از سازمان های مردم نهاد نداشت اما در حال حاضر این برنامه در دستور کار قرار گرفته است.

ربیعی که به همراه معتادان بهبود یافته نرمش کرده بود، خطاب به آنها گفت: حضور شما در محفل ورزشی امروز، علاوه بر اهمیتی که به لحاظ شخصی دارد، حاوی پیام مهمی نیز برای جامعه است و این اعتماد و باور را منتقل می کند که می توان از اعتیاد رها شد و زندگی شادابی داشت.

عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: شما اینک الگوی جامعه هستید و ثابت کرده اید که فرد معتاد اگر اراده کند می تواند به زندگی برگردد و مسیر زندگی خود را در جهت درست قرر دهد.

وی تاکید کرد: همه ما ممکن است گاهی اشتباه کنیم اما می توان از ضعف ها عبور کرد و با اصلاح اشتباهات، زندگی سالمی را تجربه کرد.

اجتماع ورزشی بهبود یافتگان از مواد مخدر به کمک سازمان مردم نهاد کنگره شصت به زندگی سالم برگشته اند، صبح امروز (جمعه) با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور در پارک طالقانی تهران برگزار شد.

کنگره شصت، 40 هزار نفر عضو دارد و دامنه فعالیت آن در سراسر کشور گسترده است. 80 درصد معتادانی که به کمک این سازمان مردم نهاد از اعتیاد رهایی پیدا کرده اند، به طور کامل بهبود پیدا کرده و دوباره معتاد نشده اند.

هم اکنون 10 هزار نفر معتاد به کمک این سازمان مراحل درمان خود را طی می کنند.

402/601

کد خبر: 627125

وب گردی

وب گردی