رونمایی از اولین طرح تجاری شده دانش بنیان در دانشگاه آزاد اردبیل

در پی رونمایی دستگاه لیفتراک هوشمند و سه قطعه صنعتی در واحد اردبیل، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و کارخانه ماشین سازی تبریز امضاء شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری اردبیل در این مراسم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در توسعه اقتصاد دانش بنیان بسیار موفق عمل کرده است.

اقبال عباسی یادآور شد: این تفاهم نامه، همان تحقق رابطه علم وصنعت است که زیربنای اقتصاد مقاومتی است و امروز در دانشگاهها و مراکز دانش بنیان انجام می دهند. وی اظهار امیدواری کرد که در آینده شاهد بیشتر و مفیدتر کارخانه ماشین سازی و دانشگاه باشیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری افزود: توسعه اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی می تواند الگویی برای بقیه بخشهای آموزش عالی باشد.

عباسی یک طرح دانش بنیان را افتتاح و از خط تولید قطعات صنعتی دفتر اقتصاد دانش بنیان بازدید کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در مراسم رو نمایی طرحهای دانش بنیان گفت:امیدواریم حمایتهای واحد اردبیل از طرحهای دانش بنیان باعث توسعه استان شود.

شامل ابراز امیدواری کرد: طرح های دانش بنیاد به صورت مداوم تجاری سازی شوند تا اقتصاد دانش بنیاد در اردبیل و کشور احیا شود.

مدیر اقتصاد دانش بنیان دانشگاه گفت:اگر محدودیتهای قانونی نبود دانشگاه هر هفته شاهد یک طرح جدید در حوزه اقتصاد دانش بنیان بود.

محمد اثنی عشری با اشاره به نقش شرکتهای دانش بنیان در توسعه کشور گفت:تاکنون بیش از 50 طرح دانش بنیان در کمیته های مختلف تخصصی و اقتصادی دانشگاه در یکسال گذشته مطرح گردیده که 12 طرح به مراحل پایانی و تولید نزدیک شده است.

وی فزود:واحد اردبیل تنها واحد از دانشگاههای آزاد اسلامی است که با ماشین سازی تفاهم نامه امضا و در سریعترین زمان ممکن عملیاتی کرده است.

کاظم بی پروایه سازنده دستگاه لیفتراک هوشمند گفت: این دستگاه با قطعات کاملاً استاندارد و ساخت داخل کشور طراحی شده و دارای قابلیت نصب آسان و سریع و قابل استفاده در هر نوع مناطق آب و هوایی است.

وی افزود: از مشخصات بارز این دستگاه می توان به کمتر کردن زمان تخلیه و بارگیری، کاهش آسیب های جسمانی و اجناس، حذف درب عقب ماشین و از همه مهم تر اضافه کردن باسکول دیجیتال روی درب و وجود غلطک روی دستگاه جهت تسریع بارگیری و تخلیه بار، اتوماتیک و قابل کنترل بودن درب اشاره کرد.

کد خبر: 627140

وب گردی

وب گردی