ظریف توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس را امضاء کرد

محمد جواد ظریف عصر روز جمعه توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس را همچون دیگر مقامات 170 کشور جهان امضاء کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان روز جمعه با حضور در مراسم امضای توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس که در مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، به نمایندگی از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران، این توافقنامه را امضا کرد .

ظریف پیش از این اعلام کرده بود روز جمعه به نمایندگی از ایران توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس را در سازمان ملل امضا خواهد کرد .

توافقنامه پاریس در تاریخ 12 دسامبر سال 2015 میلادی با توافق 196 کشور جهان و در چارچوب کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل که با هدف جلوگیری از افزایش دمای زمین بیش از 2 درجه سانتی گراد در قرن جاری و تلاش درجهت محدودیت افزایش دما به زیر 1.5 درجه سانتیگراد نسبت به سطح آن در قبل از صنعتی شدن است.

طبق آمارسازمان ملل، مراسم امضای توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس که در روز جمعه در مجمع عمومی سازمان ملل به امضای رهبران عالی 171 جهان رسید، رکورد جدیدی در تاریخ امضای یک توافقنامه توسط بیشترین شمار کشورها در یک روز به ثبت رساند. رکورد بیشترین امضای یک توافقنامه در یک روز پیش از این متعلق به کنوانسیون ملل متحد در مورد حقوق دریاها بود که در سال 1982 به امضای رهبران 119 کشور جهان در یک روز رسیده بود .

201/201

کد خبر: 627157

وب گردی

وب گردی