گوشی بعدی هوآوی صفحه نمایشی 2K دارد

نزدیک به دو سال پیش بود که شرکت هوآوی، از ناکارآمدی صفحه نمایش‌های 2K برای گوشی‌های موبایل گفته بود. مدیر بخش تجاری این شرکت چینی، گفته بود که گوشی‌ها نیازی به صفحه‌های نمایش با چنین وضوحی ندارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، طبق گفته‌ «ریچارد یو»، چشم انسان توانایی تمایز صفحه نمایش Full HD از صفحه‌ نمایشی که وضوح تصویرش 2560 در 1440 پیکسل است را ندارد. یو گفته بود که چنین صفحه‌های نمایشی، باتری گوشی را با سرعت زیادی مصرف می‌کنند.

هدست‌های واقعیت مجازی، نیاز به وضوح صفحه‌ی بالاتری از Full HD دارند.

با این حال، ریچارد یو اخیرا نظرش را درباره‌ وضوح صفحه‌های نمایش گوشی تغییر داده است. مدیر بخش تجاری هوآوی می‌گوید که صفحه‌های نمایش 2K، از ملزومات هدست‌های واقعیت مجازی هستند و او هم به واقعیت مجازی و صنعت‌اش علاقه دارد. یو می‌گوید که گوشی بعدی هوآوی، صفحه نمایشی با وضوح 2K خواهد داشت. در حال حاضر هیچ هدست واقعیت مجازی با گوشی‌های هوآوی همخوانی ندارد چون تمام گوشی‌های این شرکت چینی،‌ حداکثر وضوح صفحه‌های نمایش‌شان Full HD است. حتی دو پرچم‌دار جدید هوآوی یعنی P9 و P9 Plus هم صفحه نمایشی با وضوح Full HD دارند. البته بد نیست به نکسوس ساخت هوآوی اشاره کنیم که صفحه نمایشی با وضوح 2K دارد.

ریچارد یو می‌گوید که شرکت‌شان مشغول کار روی فناوری صفحه‌های نمایش با وضوح 2K است. با این که اطلاعات بیشتری درباره‌ تحقیقات آن‌ها نداریم، اما پیش‌بینی می‌کنیم تحقیقات آن‌ها به بهبود میزان مصرف باتری صفحه‌های 2K مربوط شود.

20103

کد خبر: 627381

وب گردی

وب گردی