نماینده منتخب شاهرود در مجلس: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه جامعه بی‌بدیل است

سید حسن حسینی شاهرودی گفت: نگاه من به دانشگاه آزاد اسلامی همان نگاه برادر مرحومم در ابتدای تأسیس این دانشگاه است و معتقدم نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه جامعه بی‌بدیل است.

نماینده منتخب شهرستان شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با یادی از برادر خود مرحوم حجت‌الاسلام حسینی نماینده فقید شاهرود و تلاش‌های وی در جهت توسعه دانشگاهی و صنعتی شاهرود افزود: مرحوم حسینی تلاش زیادی کردند تا در جهت رفع نیاز نیروی انسانی متخصص در صنعت در این شهرستان دانشگاه‌ها توسعه یابد که شاهدیم سنگ بنای تمامی دانشگاه‌های امروز شاهرود ازجمله آزاد، صنعتی و پزشکی در زمان وی نهاده شد.

وی از خدمات مدیران قبلی و فعلی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به‌خصوص دکتر بدیعی تشکر کرد و گفت: روزی که می‌خواست دانشگاهی به نام آزاد اسلامی در این شهر تأسیس شود همه تعجب کردند و الان این دانشگاه به‌جایی رسیده است که به دانشگاه دولتی پهلو می‌زند.

حسینی افزود: تلاش‌های زیادی شد تا این دانشگاه به یک دانشگاه معتبر تبدیل شود که الحمدالله اکنون این امر محقق شده و نشان آن هیئت علمی مجرب و بیمارستانی مجهز است.

وی بابیان اینکه در این دانشگاه هم در حوزه پزشکی و هم در سایر حوزه‌ها امکانات و تجهیزات خوبی فراهم‌شده گفت: ساختمان، تجهیزات، اعضای هیئتعلمی و کارکنان این دانشگاه رشد قابل‌توجهی داشته است.

حسینی شاهرودی در ادامه اظهار امیدواری کرد دانشگاه مسیر کیفی سازی خود را بعد از توسعه کمی که درگذشته بود ادامه دهد تا تبلور آن در خروجی دانشگاه پدیدار شود.

نماینده شاهرود و میامی بیان کرد: باید دانشگاه به سمت دانش‌بنیان شدن پیش رود و به کمک حوزه‌های مختلفی چون کشاورزی، معدن، صنعت و دیگرحوزه‌های خدماتی بشتابد.

وی پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی را بسیار وسیع‌تر و عمیق‌تر ازآنچه که امروز هست دانست و گفت: وظیفه دانشگاه فقط تربیت نیروی انسانی نیست بلکه بکار گیری نیروی انسانی را هم باید مدنظر قرارداد.

وی با اشاره به اینکه نگاه من به دانشگاه آزاد اسلامی همان نگاه برادر مرحومم در ابتدای تأسیس این دانشگاه است افزود: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه جامعه بی‌بدیل است و دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت‌های خالی که دانشگاه‌های دولتی نمی‌توانستند پر کنند را مدیریت کرد.

حسینی شاهرودی گفت: با بازدیدی که از قسمت‌های مختلف دانشگاه داشتم احساس کردم که تلاش دانشگاه آزاد بر کیفی سازی است و در بازدیدی که از بیمارستان خاتم‌الانبیاء هم داشتم این مجموعه را با کیفیتی خوب به لحاظ سرویس‌دهی، اعضای هیئت علمی و کارکنان دیدم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاهها نقش مهمی در توسعه دارند و باید این توسعه پایدار باشد بیان کرد: توسعه دانشگاهها خوب بوده اما اثر آن در جامعه کمرنگ است.

حسینی با بیان اینکه در کشور به ازای هر 18 نفر یک نفر دانشجو موجود است اظهار کرد: این شاخص در استان سمنان به ازای هر 5 نفر یک نفر است کهنشان‌دهنده بالاتر بودن این شاخص از نرم ملی است و این یک امکان است اما سازماندهی لازم برای استفاده بهینه از این نیروی انسانی صورت نگرفته است.

وی با ذکر این سؤال که دانشگاه‌ها چقدر توانسته‌اند در خروجی خود نقش داشته باشند تصریح کرد: متأسفانه دانشگاه‌ها و صنعت نتوانسته‌اند باهم هماهنگ باشند.

نماینده منتخب شهرستان شاهرود و میامی با اشاره به اینکه شاهرود منطقه محرومی نیست چراکه از پتانسیل‌های آن به‌طور کامل استفاده نشده است از دانشگاهیان و نخبگان دانشگاه‌ها خواست به یاری او بشتابند و گفت: دانشگاه‌ها باید از پوسته خود خارج‌شده و کار متفاوتی را انجام دهند و دانشگاه را با جامعه ارتباط دهند.

وی گفت: برای مشارکت اقشار مختلف مردم در برنامه‌ریزی‌ها در حال شکل‌دهی هسته‌هایی هستیم.

در ادامه این جلسه دکتر سید حسین بدیعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود هم ضمن تبریک به نماینده منتخب شاهرود و میامی در مجلس بر همکاری دانشگاه با مجموعه اجرایی شهرستان تأکید کرد و گفت: نگاه دکتر میرزاده رئیس عالیه دانشگاه آزاد اسلامی بر کیفی سازی و توسعه کیفی دانشگاه است وهم‌اکنون با سیاست‌هایی که از سوی ایشان ابلاغ‌شده دانشگاه با سرعت زیاد به سمت ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری با صنعت و جامعه در تمامیعرصه‌ها پیش می‌رود.

وی دانشگاه را بستر توسعه جامعه دانست و گفت: آمادگی داریم تا درزمینه مختلف با مجموعه اجرایی همکاری داشته باشیم همان‌طور که درگذشته نیز این همکاری با تمامی مسئولان شهرستان، استان و کشور صورت گرفته است.

بدیعی از دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین واحد دانشگاهی سطح استان نام برد و بیان کرد: سیاست دانشگاه بر پایه کمک به توسعه شهرستان شاهرود است و این مهم را یکی از وظایف اصلی دانشگاه می‌بینیم.

بازدید از قسمت‌های مختلف دانشگاه و بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و نیز فاتحه بر قبور شهدای گمنام این دانشگاه ازجمله برنامه‌هایی بود توسط نماینده منتخب شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی انجام شد و به مدت 4 ساعت به طول انجامید.

20101

کد خبر: 627400

وب گردی

وب گردی