نحوه اداره پردیس های دانشگاهی بررسی می شود

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: شکل اداره پردیس های دانشگاهی در جلسه بعد مسئولان وزارت علوم و دانشگاه ها بحث می شود تا به یک تفاهم کامل دراین زمینه دست یابیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، محمد مهدی طهرانچی در خصوص صدور ابلاغیه توسط وزارت علوم درباره چگونگی اداره پردیس های دانشگاهی گفت: هنوز چیزی ابلاغ نشده، جلسات کارشناسی دراین خصوص ادامه دارد.

او ادامه داد: دراین جلسات مطالب زیادی مطرح شده، دانشگاه‌ها در این خصوص اعتقاداتی داشته، ستاد وزارت علوم نیز بحث هایی دارد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: قرار است جلسه‌ای در این خصوص تشکیل شود تا درمورد دیدگاه دانشگاه ها بحث کرده و به یک تفاهم کامل درباره شکل اداره پردیس ها برسیم.

پردیس های خودگردان دانشگاه ها که طبق قانون برنامه پنجم توسعه توسط دانشگاه های بزرگ کشور راه اندازی شده اند طی چندسال فعالیت خود همواره با تغییرات ساختاری مواجه بوده اند.

در قانون برنامه پنجم توسعه آمده است دانشگاه های کشور، حسب مورد به تشخیص وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تصویب شورای گسترش وزارتخانه‌های مربوط، می‌توانند نسبت به تأسیس شعب در شهر محل استقرار خود یا دیگر شهرها و مناطق آزاد داخل کشور و نیز در خارج کشور به صورت خودگردان و با دریافت شهریه از داوطلبان اقدام کنند.

درحال حاضر حدود ۵۰ پردیس خودگردان توسط دانشگاه های برتر کشور از سال ۹۱ تاکنون راه اندازی شده اند که روند آموزشی و پژوهشی این مراکز مانند پردیس های اصلی دانشگاه ها دنبال می شود و دانشجویان این مراکز از نظر وضعیت آموزشی و پژوهشی تفاوتی با دانشجویان روزانه دانشگاه ها ندارند و تنها تفاوت این دانشجویان در پرداخت شهریه است.

20104

کد خبر: 627470

وب گردی

وب گردی