اوباما از مرکل چه درخواستی دارد؟

هفته نامه اشپیگل در مطلبی خبر داد که اوباما در نشست روز دوشنبه در هانوفر از آلمان خواهد خواست که به صورت قدرتمندانه‌تر در عملیات بازدارندگی نظامی علیه روسیه مشارکت کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از تسنیم، هفته نامه "اشپیگل" در مطلبی نوشت: صدر اعظم آلمان در نشستی که روز دوشنبه در هانوفر با رئیس جمهور آمریکا خواهد داشت در برابر درخواست های ناخوشایندی قرار خواهد گرفت.

بر اساس اطلاعات هفته نامه "اشپیگل"، اوباما در این نشست همراه با دیگر متحدان خود از آلمان درخواست خواهد کرد که قدرتمندانه تر در عملیات بازدارندگی نظامی علیه روسیه مشارکت کند.

در این نشست علاوه بر رئیس جمهور آمریکا سران کشورهای انگلیس، ایتالیا و رئیس جمهور فرانسه هم حضور خواهند داشت.

بر اساس اطلاعات محافل دولتی آلمان، آمریکا در این راستا فشار می آورد که ارتش آلمان به‌صورت قابل توجهی در استقرار واحدهای ورودی و خروجی ناتو در مرزهای شرقی این ائتلاف مشارکت کند.

بر این اساس بخصوص آمریکا از انگلیس و آلمان انتظار دارد که نیرو و تجهیزات جنگی برای حضور ناتو در کشورهای بالکان، لهستان و رومانی در اختیار قرار دهد.

ظاهراً این درخواست را اوباما در شورای امنیت ملی این کشور اعلام کرده است.

ناتو قرار است در ماه جولای میلادی در نشست خود در ورشو درباره این عملیات جدید به‌عنوان یک سیگنال اضافی برای شرکای شرقی خود که از طرف روسیه احساس تهدید می‌کنند تصمیم‌گیری کند.

به نوشته هفته‌نامه "اشپیگل"، فرانسه مخالف این درخواست آلمان در این باره است که در نشست هانوفر همچنین درباره قرارداد تجارت آزاد آمریکا با اتحادیه اروپا بحث شود. رئیس جمهور فرانسه از دلایل سیاست داخلی از این امر اجتناب می کند. همه آنچه مربوط به مسئله قرارداد تجارت آزاد با آمریکا می شود در حال حاضر در فرانسه منفور است.

۳۰۰۳۰۰

کد خبر: 627484

وب گردی

وب گردی