دایلم و هیوندای آماده سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی و گاز ایران هستند

کره جنوبی با توصیف کردن ایران به سرزمین فرصتهای نوظهور، از برنامه های گسترده شرکت های بزرگ صنعتی کره‌ای برای امضای قراردادهای مختلف در جریان رئیس جمهوری این کشور به تهران خبر داد.

به گزارش ایسکا نیوز، خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی در گزارشی درباره سفر پارک گی هیئون رئیس جمهوری این کشور به تهران نوشت: قرار است یک هیئت تجاری بزرگ متشکل از ٣٠٠ مسئول، مدیر و سرپرست بخشهای مختلف بازرگانی و صنعتی کره جنوبی روزهای یکم تا سوم ماه مه (١٢ تا ١٤ اردیبهشت ماه) رئیس جمهوری کره جنوبی را در سفر به تهران همراهی کنند.

بنا براین گزارش، مسئولان این شرکتها با اعلام این که شرایط بسیار خوب و فرصتهای مناسبی برای آنان ایجاد شده، یادآور شده اند که چند قرارداد در بخشهای مرتبط با توسعه زیربنایی میان دو کشور امضا می شود.

این نخستین سفر یک رئیس جمهوری کره به ایران از زمان برقراری روابط دیپلماتیک میان آنها در سال ١٩٦٢ میلادی است و قرار است خانم پارک در تهران با حجت الاسلام حسن روحانی همتای ایرانی خود دیدار و گفت و گو کند.

همچنین قرار است دو طرف در باره راههای پیشرفت و گسترش همکاریهای دوجانبه در بخشهای مالی، بانکی و انرژی بحث و تبادل نظر کنند.

بر اساس این گزارش، بازار ایران پس از برجام به بازار فرصتهای نوظهور بدل شده است و کره ایها به شدت علاقمند به همکاری با تهران هستند.

این گزارش می افزاید: دو طرف در ایران چند تفاهمنامه و قراردادهای اولیه در زمینه ساخت راه آهن، ساخت سد، بیمارستان و نیروگاه پتروشیمی امضا خواهند کرد.

دست اندرکاران بخشهای صنعتی کره امروز در نشستی در سئول اعلام کردند که ارزش این قراردادها ١٣ تا ١٧ میلیارد دلار خواهد بود.

از جمله شرکت صنعتی دایلم کره اعلام کرده است که یک قرارداد برای اجرای چند طرح ساخت خط آهن به ارزش چهار میلیارد و ٩٠٠ میلیون دلار و قرارداد ساخت نیروگاه برقی و آبی به ارزش ٢ میلیارد دلار با ایران امضا خواهد کرد.

این شرکت ابراز امیدواری کرده است که در زمینه ساخت کارخانه تولیدات پتروشیمی نیز قراردادی با ایران امضا کند.

شرکت مهندسی هیوندای اعلام کرده است که قراردادی برای ساخت پالایشگاه گاز در پارس جنوبی به ارزش سه میلیارد و ٦٠٠ میلیون دلار با شرکت کانگان پترو ریفاینری ایران امضا خواهد کرد.

این شرکت اعلام کرد که یک توافق اولیه برای مشارکت در ساخت نیروگاه برق بخش خصوصی در ایران به ارزش ٥٠٠ میلیون دلار نیز مدر نظر دارد.

بر اساس گزارشهای دریافتی همچنین یک توافقنامه میان شرکت مهندسی و سازندگی هیوندا و شرکت پاسکو دائه وو کره با وزارت بهداشت ایران برای ساخت یک بیمارستان برای دانشگاه علوم پزشکی شیراز امضا خواهد شد.

شرکت مهندسی هیوندا ساختمان این بیمارستان را احداث می کند و تجهیزات پزشکی آن را پاسکو تامین خواهد کرد.

خبرگزاری کره اعلام کرده است که امضای توافقنامه های نهایی و رسمی با ایران به مقداری زمان نیاز دارد اما توافقهای یاد شده راه را برای گسترش همکاریها در آینده نزدیک همواره می کند.

402/601

کد خبر: 627583

وب گردی

وب گردی