داوداوغلو اتحادیه اروپا را تهدید کرد

نخست وزیر ترکیه بار دیگر هشدار داد که توافقنامه مربوط به مهاجرت با اروپا بدون آزادسازی ویزای اروپا برای شهروندان ترکیه، اجرا نخواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه روز شنبه در یک کنفرانس خبری در پایان سفر هیات عالی رتبه اروپا به جنوب شرق ترکیه، تاکید کرد: بدون آزادسازی ویزای اروپا برای شهروندان ترکیه، توافقنامه مربوط به مهاجرت اجرا نخواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: آزادسازی ویزا یک مساله مهم است و اتحادیه اروپا گام های لازم برای تکمیل آن را برخواهد داشت.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به همراه سایر مقام های ارشد اروپایی روز گذشته وارد ترکیه شدند تا از اردوگاه مهاجران سوری در مرز دو کشور دیدن کنند.

به گزارش رویترز دونالد تاسک رئیس شورای اروپا و فرانس تیمرمانس در این سفر مرکل را همراهی کردند. اردوگاه پناهجویان "نیزیپ" در سال 2013 میلادی راه اندازی شده و حدود 5 هزار آواره سوری در آن زندگی می کنند.

بر اساس توافق ترکیه و اتحادیه اروپا، آنکارا همه مهاجران خارجی به اروپا را که از دریای اژه به طور غیر قانونی وارد یونان شده اند، باز خواهد گرداند. در مقابل، اروپا نیز هزاران مهاجر سوری را که مستقیم از ترکیه آمده اند، قبول خواهد کرد و مذاکرات بر سر سفر به اروپا بدون نیاز به ویزا و عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، پیشرفت خواهد داشت.

اتحادیه اروپا با بدترین بحران آوارگان پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است. بر اساس آمارهای آژانس مرزی اروپا "فرانتکس"، بیش از 1.83 میلیون مهاجر در سال 2015 میلادی وارد مرزهای اروپا شده اند.

۳۰۰۳۰۰

کد خبر: 627662

وب گردی

وب گردی