مسمومیت 106دختر دانش‌آموز در ولایت "فراهِ" افغانستان/ دانش‌آموزان دختر در ولایت فراه قربانی مسمومیت گسترده می‌شوند

بیش از 100 دانش‌آموز دختر در ولایت «فراه» واقع در غرب افغانستان در زمان حضور در مدرسه مسموم شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، طبق اعلام رسانه‌های محلی، این حادثه روز شنبه در مرکز فراه رخ داده است. مقام‌های بهداشت عمومی اعلام کرده‌اند که دانش‌آموزان مسموم در بیمارستان بستری شده‌اند.

بسیاری از آن‌ها در زمان انتقال به بیمارستان تب شدید و حالت تهوع داشته‌اند. محصلان آسیب دیده 10 تا 15 ساله هستند. به گفته یک مقام درمانی در این ولایت، علت حادثه انتشار گاز به داخل کلاس‌های درسی این دانش‌آموزان بوده است.

به گزارش یورونیوز، خبرگزاری خامه افغانستان با تایید این خبر از قول محمد ناصر مهری، سخنگوی والی فراه گزارش کرده که 106 دختر دانش‌آموز مسموم شده اند. مهری گفته است که تحقیقات برای کشف دلایل این حادثه آغاز شده است.

مسمومیت گروهی دانش‌آموزان دختر در افغانستان به ویژه در ولایات شمالی این کشور امر بی‌سابقه ای نیست؛ با این حال، این نخستین بار است که دانش‌آموزان دختر در ولایت فراه قربانی مسمومیت گسترده می‌شوند. به گزارش خبرگزاری خامه، در آخرین حادثه از این دست در تابستان سال گذشته 31 محصل در ولایت «وردک» مسموم شدند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد هفته گذشته با انتشار گزارشی از کاهش دسترسی کودکان افغانستان به خدمات آموزشی و بهداشتی ابراز نگرانی کرد.

کد خبر: 627672

وب گردی

وب گردی