جشن بازیگر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود

بهزاد فراهانی رییس انجمن بازیگران خانه تئاتر و هوشمند هنرکار کارگردان مراسم جشن بازیگر درباره برنامه های و جزئیات برپایی سیزدهمین جشن بازیگر سخن گفتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، بهزاد فراهانی رئیس انجمن بازیگران خانه تئاتر درباره جزئیات برگزاری مراسم جشن بازیگر گفت: مراسم سیزدهمین جشن بازیگر ۱۱ اردیبهشت ماه در تئاتر شهر برگزار می شود. آغاز رسمی این مراسم در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر راس ساعت ۱۸:۳۰ خواهد بود اما پیش از ورود حضار به سالن، پذیرایی و برنامه های متنوع در لابی سالن اصلی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در این جشن برنامه‌های متنوعی خواهیم داشت که از جمله آنها خواندن پیام روز جهانی تئاتر و همچنین خواندن پیام ملی تئاتر توسط جمشید مشایخی خواهد بود. همچنین بهترین بازیگران زن و مرد تئاتر در سال ۹۴ نیز معرفی می شوند که به این ترتیب سه بازیگر زن، سه بازیگر مرد و یک بازیگر جوان از نسل نو به عنوان برگزیدگان اعلام می شوند. همچنین بهترین نمایش برگزیده سال نیز به انتخاب هیات داوران اعلام می شود.

این هنرمند تئاتر درباره دیگر برنامه های این جشن یادآور شد: تجلیل از دو هنرمند پیشکسوت تهرانی و دو هنرمند بزرگوار از شهرستان ها نیز از جمله برنامه های هر ساله جشن بازیگر است که امسال نیز برگزار می شود. همچون رویه سال های گذشته این جشن، برنامه های متنوعی مثل اجرای موسیقی، حرکات موزون، بیانیه انجمن بازیگران خانه تئاتر و شورای داوری را خواهیم داشت.

در همین راستا هوشمند هنرکار که کارگردانی سیزدهمین جشن بازیگر را برعهده دارد درباره پیشکسوتانی که مورد تجلیل قرار می گیرند گفت: در این دوره از مراسم جشن بازیگر از اکبر زنجانپور و سیروس ابراهیم‌زاده دو هنرمند عرصه تئاتر در تهران و ناصر جعفری از هنرمندان پیشکسوت تئاتر در اردبیل و سارا توکلی از هنرمندان اهل میناب در استان هرمزگان تجلیل خواهد شد.

وی متذکر شد: در سیزدهمین جشن بازیگر گروه «ژیوار» به اجرای برنامه خواهد پرداخت و علاوه بر این، برنامه های متنوع دیگری نیز که همگی در ارتباط با هنر بازیگری تئاتر است، اجرا خواهد شد. البته برنامه اصلی این جشن معرفی برترین بازیگران سال ۹۴ خواهد بود.

هنرکار در پایان اضافه کرد: برای معرفی برگزیدگان بازیگری در سال ۹۴ ابتدا یک هیات ۱۷۰ نفری در طول سال بیش از ۴۰۰ اثر نمایشی را دیده و از بین آنها حدود ۷۰ اثر را به شورای داوری معرفی کرده اند که در نهایت ۲۴ نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر قرار است سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ماه معرفی شده و ۷ بازیگر برگزیده نیز در ۱۱ اردیبهشت ماه در مراسم جشن بازیگر اعلام خواهند شد.

507502

کد خبر: 627709

وب گردی

وب گردی