میرزاده:به دنبال برقراری ارتباطی منظم و سیستماتیک با صنعت هستیم

دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه برقراری ارتباط سازمان یافته تخصصی با صنعت بسیار مهم است، گفت: نباید ارتباط واحدهای دانشگاهی با صنعت تصادفی باشد، بلکه باید به دنبال برقراری ارتباطی منظم و سیستماتیک با صنعت باشیم تا بتوانیم در دراز مدت به اثر بخشی بیشتری در حوزه خدمات و صنعت دست یابیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر میرزاده در جلسه مشترک واحدهای پژوهشی و آزمایشگاه های برتر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: پایه اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان است، خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سایر رقبایش در این زمینه چند گام جلوتر است.

او گفت: ظرف مدت دو سال و نیم گذشته دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه فعالیت های بسیاری داشته و تمامی آیین نامه ها، بخشنامه ها و ... در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.

دکتر میرزاده با اشاره به برپایی نمایشگاه فرهیختگان در سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای پژوهشی به ویژه پروژه های تجاری شده و یا در آستانه تجاری شدن در معرض نمایش عموم مردم و صاحبان صنایع قرار می گیرد. هدف ما این است که ذهنیت مردم نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی را تغییر دهیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بر اساس جوسازی های بدخواهان و منتقدان این دانشگاه، بسیاری تصور می کنند که این دانشگاه تنها با دریافت شهریه دانشجویان به امر آموزش اشتغال دارد، این در حالی است که آموزش تنها یکی از ابعاد فعالیت این دانشگاه به شمار می رود.

او از تمامی مراکز استان ها و واحدها خواست تا آخرین دستاوردهای پژوهشی خود را نه تنها در این نمایشگاه بلکه در استان های خود نیز در معرض نمایش قرار داده و حضوری فعال در جشنواره فرهیختگان داشته باشند.

دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه برقراری ارتباط سازمان یافته تخصصی با صنعت بسیار مهم است، گفت: نباید ارتباط واحدهای دانشگاهی با صنعت تصادفی باشد. باید به دنبال برقراری ارتباطی منظم و سیستماتیک با صنعت باشیم تا بتوانیم در دراز مدت به اثر بخشی بیشتری در حوزه خدمات و صنعت دست یابیم.

او با اشاره به ضرورت شکل گیری شبکه ای از آزمایشگاه های برتر در کنار شبکه نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آموزش لوازم خاص خود را دارد و فراهم کردن این وسایل وقت عمده استاد و دانشجویان را می گیرد، بنابر این لازم است تا یک شبکه در کنار مجموعه آموزشی باشد تا ارتباط با صنعت و خدمات را برای همان واحدها با ابزار و ساختار جدید فراهم کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وجود شبکه عظیم ساها در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حلقه آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه تکمیل نهایی است.

دکتر میرزاده در ادامه با تاکید بر شکل گیری پژوهشگاه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی با شناسایی اساتید ممتاز و آزمایشگاه های برتر باید درصدد راه اندازی یک پژوهشگاه مرکزی باشیم. این پژوهشگاه باید دارای پراکندگی در سطح تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باشد. برای پیوستن آزمایشگاه ها و اساتید به این شبکه، شاخص های سختگیرانه ای تدوین کرده ایم.

20104

کد خبر: 627891

وب گردی

وب گردی